regexpr

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Neděle Leden 14 16:17:35 CET 2001

On Sun, Jan 14, 2001 at 02:48:45PM +0100, CyAndrew wrote:
> prohrabal jsem se man ke grepu, ale nenasel jsem jak napsat aby
> vybral radky, ktere vyhovuji bud 1. nebo 2. regularnimu vyrazu.

Malo jste hledal a malo jste experimentoval, anebo vase znalosti jsou
na prilis nizke urovni.

> potrebuju totiz vypsat z /var/spool/mail/xxx jen radky s From:
> a radky se Subject:

(jedno z moznych reseni)

$ grep -E "^From:|^Subject:" /var/mail/xxx

Kazdopadne tato verze vypise i takove radky, pokud jsou soucasti tela
emailu, coz jiste nechcete. Bylo by potreba napsat sofistikovanejsi
skript, ktery to rozlisi. [1]

> Uplne nejlepsi by bylo dostat to za sebe na jedu radku napr:
> From: koumak na blaf.cz Subject: blbost

Tohle grepem neudelate, budete si muset na to napsat chytrejsi skript.
[2].

> ale na to mi stacit grep asi nebude. AWK me desi a SED jak by smet.

V awk by to slo, samotny sed by na to nestacil. To, ze vas to desi
neni omluva pro to, ze se to nebudete ucit :)

> Poradi mi nekdo prosim aspon tu verzi pro grep?

viz vyse. Vzhledem k pripominkam [1] a [2] to cele jenom grepem udelat
nejde. Grep slouzi jen k tomu, ze z jedne strany se do nej strka text
po radcich a grep se u kazdeho radku rozhodne, jestli ten radek
(nezmeneny!) na druhou stranu posle, anebo ne. Nic vic, nic min.

> Diky moc!!

Naucte se programovat v shellu, anebo v AWK. Alespon v jednom se to
naucte dokonale, protoze jestli budete kvuli kazde drobnosti psat do
konference, nebudu vas mit rad a jiste nebudu sam.

bye

P.S. Berte to s humorem, ja to nemyslim nijak osobne ;-)

--
   Martin Mačok
  underground.cz