useradd

Michal Kolesar kolisko na penguin.cz
Pondělí Leden 15 23:07:57 CET 2001

Zdravim!

1)
pri reinstalaci z redhatu na debian mi nefunguje korektne
prikaz useradd. Proto jsem vyzkousel tento prikaz i na
jinem debianu. Na trech nezavislych strojich totez.

pri zadani 'useradd -d /home/username username'
se sice uzivatel vytvori, ale bohuzel uz se nevytvori domovsky
adresar. :-(

vim ze je v debianu adduser misto useradd, ale ten neumi
nastavit heslo pomoci parametru.

2)
Dale mam problem pravdepodobne s velkou groupou.
Z byvaleho redhatu mam groupu users s asi 1100 uzivateli.
Bohuzel po prevedeni do debianu mam silene problemy.
jakmile chci pridat username do skupiny pomoci 'adduser username group',
obsah /etc/group a /etc/gshadow se mi uplne zmeni.
zmiznou mi vsechny skupiny uzivatelu, tj asi 1100 skupin.
Jak je to mozne?
Nejsou skupiny podle neceho testovany? Pripada mi to asi
tak, ze kdyz si debian zjistil, ze je nevytvarel (protoze byly vytvoreny
v redhatu) tak je pri prvni praci se skupinami (pridavani/modifikace skupin)
odstrani...

Jsem z toho docela bezradnej.

--
---