useradd

Michal Kolesar kolisko na penguin.cz
Pondělí Leden 15 23:09:45 CET 2001

doplnuji informaci.
objevil jsem utilitku grpck.
pote, co jsem ji spustil dostanu:

-- 0 root na server:/etc# grpck
group users: no user zakaz
delete member `zakaz'?
130 root na server:/etc#

coz by vypadalo jako ze ve skupine 'users' je jakysi neexistujici uzivatel
'zakaz'. Alespon tak to chape system.
Je to ale jinak. Jedna se o uzivatele 'zakazano', nikoliv 'zakaz'.

nastinim situaci /etc/group:

skup1:x:20:
skup2:x:22:
..
..
..
users:x:100:uziv1,uziv2..... uziv600, uziv601, zakazano, uziv603, ...
uziv1100

naprosto korektne napsano.. az na to, ze uzivatele uziv1 az uziv1100 se
jmenuji jinak...
vypada to, ze po uzivatele 'zakazano' vyprsela nejaka maximalni delka radky
ktera je akceptovatelna a dal ignoruje. Proto si mysli, ze uzivatel 'zakaz'
neexistuje,
coz je vlastne nedokonceny uzivatel 'zakazano'.

Nevite nekdo neco o techto omezenich.
Pouzivam potato2.2.

ii  adduser               3.11.1                Add users and groups to the
system.
ii  passwd                20000902-1            Change and administer
password and group data.

--
---
Michal Kolesar