Re: StarOffice, bylo: Re: Omluva uživatelům služby

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Úterý Leden 16 11:10:26 CET 2001

> Hmm,
>
> oni do toho museli dat taky dost prace, pocesteni se samo
> neudela, takze bych jim tenhle pristup tak moc nevycital
> a naopak: DIKY ZA CESKY OFFICE !!!
>
> Proste si preji, aby lidi taky chodili na jejich stranky, ...
> Tam ale src.rpm (svoje) zverejnili.

Ja myslim, ze je to jednoduchy. SuSE se nesnazi zabranit sireni pocestenych
Office, snazi se zabranit tomu, aby jejich praci sirila konkurencni firma.
Je to asi o tom, ze SuSE muze ted rict: "Podivejte, nase distribuce je pro
vas vyhodnejsi, protoze tam jsou ceske SO." No a vy pokud mate treba Red
Hata, muzete bud:
a) stahnout si src.rpm z SuSE webu, upravit SPEC a zkompilovat (a to uz
znamena jistou praci, do ktere se zejmena BFUckam nechce)
b) rict si, ze ten SuSE Linux ma neco do sebe, co kdybych se vyprd na Red
Hat ...

Videl bych to jako snahu SuSE vic rozsirit svou distribuci na ukor prave Red
Hata (nejrozsirenejsi distribuce u nas, napr. podle
http://hadware.penguin.cz).
Ja bych to SuSE nevycital (byt se mi toto jednani nelibi a jeste min by se
mi libilo, kdyby se to melo stat normou do budoucna), proste na tom chteji
vydelavat oni, ne to dat konkurenci (mala poznamka pro SuSE, copak by jste
delali, kdyby Red Hat udelal totez se svym systemem RPM? Oni taky museli
dost hoknit a dali to k pouziti naprosto volne!)  a zaroven zverejnit ( a
taky to udelali) v souladu s GPL licenci zdrojaky, takze vsem uzivatelum je
to pristupne (byt za to zaplatite jistym nepohodlim).

S pozdravem Zdenek Bohm

P.S. Nejsem na vyplatni pasce ani u SuSE ani u Red Hat... :-)