Re: StarOffice, bylo: Re: Omluva uživatelům služby

Úterý Leden 16 14:50:13 CET 2001

On Tue, 16 Jan 2001, Zdeněk Böhm wrote:

> a) stahnout si src.rpm z SuSE webu, upravit SPEC a zkompilovat (a to uz
> znamena jistou praci, do ktere se zejmena BFUckam nechce)

Tady se nekompiluje, ale jen "prebaluje" (siri se binarky). Pres to to
dohromady na mem stroji dela pul hodiny (tedy i s podpisem a SRC balikem).

> b) rict si, ze ten SuSE Linux ma neco do sebe, co kdybych se vyprd na Red
> Hat ...

:-)

> [...]
> http://hadware.penguin.cz).
> Ja bych to SuSE nevycital (byt se mi toto jednani nelibi a jeste min by se
> mi libilo, kdyby se to melo stat normou do budoucna), proste na tom chteji
> vydelavat oni, ne to dat konkurenci (mala poznamka pro SuSE, copak by jste
> delali, kdyby Red Hat udelal totez se svym systemem RPM? Oni taky museli
> dost hoknit a dali to k pouziti naprosto volne!)  a zaroven zverejnit ( a
> taky to udelali) v souladu s GPL licenci zdrojaky, takze vsem uzivatelum je
> to pristupne (byt za to zaplatite jistym nepohodlim).

Spis je to podobne tomu, ze nekdo prelozi menu do KDE a nedovoli
redistribuci (protoze to je prece jen pro jeho oblibenou firmu). Stejne
tak preklady napovedy pro desitky dalsich programu (a ze jich je hodne),
manualove stranky, mod_czech, mod_csacek, spravne locale do glibc, trideni
cestiny do MySQL, Postgresu, ...  Bez nich by SuSE nemela "cesky" Linux a
tudiz i cesky StarOffice by byl k nicemu.

Je to vsak jejich pravo. I kdyz podle toho, jak se zde prezentovali, by
clovek ocekaval podobny pristup (chtel bych videt nekoho ze SuSE, kdyby
tohle udelala konkurence, jak ze to tak temer nikdo nedela).

Asi se s tim budeme muset smirit. Jak to rikal Pavel? Ze by podivni
manazeri byli prave ted v SuSE? ;-)

--
                        Milan Kerslager