StarOffice 5.2 ma GPL

Michal.Vymazal na deltax.cz Michal.Vymazal na deltax.cz
Úterý Leden 16 17:49:15 CET 2001

http://www.sun.com/smi/Press/sunflash/2000-10/sunflash.20001016.4.html

> mohl byste mi tedy prosím ukázat (legálně), kde se dá najít zdrojový text
> českého spell checkeru? Nebo nás snad chcete uvést v nepravdu?
>
> Pane Bože, nauč prosím lidi rozeznávat, co je press release a co je
> skutečnost :-)) OpenOffice je opravdu šířeno pod duální licencí - tedy
pod
> GNU GPL a licencí Sunů. Ale v produktu, o kterém se všichni bavíme, není
> ani tečka ze OpenOffice. Jak již sem napsal Milan Keršláger, je
OpenOffice
> nyní prakticky nepoužitelný...

> Produkt SuSE je založen na Sun StarOffice 5.2!!

Jsem rad, ze jste to konecne priznal:-)
Skoda, ze jste se (opet) nechal unest, ale k veci.

http://www.sun.com/smi/Press/sunflash/2000-10/sunflash.20001016.4.html
- cut
OpenOffice.org establishes the necessary facilities to make all of the StarOffice source code available under dual licensing - the GNU
 General Public License architecture (GPL) and the Sun Industry Standard Source License (SISSL).
- end cut

Skutecne to je oficialni licence SUN Microsystems k StarOffice 5.2. Doporucuji vejit primo na www.sun.com,
"proklikat" k SO 5.2 a pak k tomuto prohlaseni.
Tak a ted. Uvidime to svoleni k prekladu puvodniho textu do jazyka ceskeho (viz. jiz citovany autorsky zakon - platny v CR).
Toto svoleni potrebuje autor prekladu za predpokladu, ze vysledny produkt treti strany neni pod licenci GPL.
Nebo si chcete napsat na www.sun.com, aby vam potvrdili licenci GPL pro SO 5.2?:-)

Dalsi debata je zbytecna. Pokud SuSE prohlasi, ze jimi vytvorena ceska lokalizace pro SO 5.2 neni pod GPL,
pak ji sami nesmeji sirit, aniz by GPL porusili.

BTW: Omyl s OpenOffice.org vznikl mozna z vyse uvedene (anglicke) vety. Nicmene - dovolim si to uvest zkracene
" all of the StarOffice source code available under dual licensing - the GNU
 General Public License architecture (GPL) and the Sun Industry Standard Source License (SISSL). "

Michal Vymazal