OT - Back door v Open source?

azeleny na csas.cz azeleny na csas.cz
Středa Leden 17 14:56:08 CET 2001

> samozrejme
>
> Rekl bych, ze ve "free software" se backdoory vyskytuji opravdu VELMI
> ZRIDKA. (a skoro bych rekl, ze se to da i "dokazat" ... kolik najdete
> prikladu BD ve "free software"?)

Samozrejme chyba moji puvodni formulace, nemel jsem na mysli Free Open SW,
myslel jsem MS SQL, Oracle, SyBase, Informix... omlouvam se a s kometarem
souhlasim.

Jeste poznamka, Borland neprve dodelal IB6 a pak terpve se podarilo primet
Paul Beach-ovi (tehdy vice przident Interbase Corp.) Borland (z ekonomickych
duvodu, IB vydelavala jiz 5 lest zhruba porad stejne, ani vyrazny narust
zisku, ani pokles...), aby IB uverejnil jako OpenSouce.
Puvodne mela byt ochr. znamka prodana tusim spolecnosti IBPhoenix (Ann
Harisson, Jim Starkey, Bill Karwin, Paul Beach a dalsi lide, kteri se drive
na vyvoji IB podileli..), ale pak se strhla nejaka pravni bitka, kterou P.
Beach okometoval klasicikym vtipem o tom, co je to 1000 dobrych pravniku...
(tusim koncilo to morskym dnem...).

Tedy IB6.0 byla vyrobena jako komercni produkt a byla z 90% pripravena na
trh v okamziku rozhodnuti udelat ji OpenSource, zbytek prace byl prevazne o
tom, jak pripravit IB 6.0 pro uverejneni jako OpenSource a tule praci
provedl jeste Borland/Inprise/Interbase Corp.(nevim jak to meli rozdelene).

<SPEKULACE>
Tipnul bych si, ze vzheldem k spechu, ktery byl pred uverejnenim se nidko v
Borlandu neabyval cistenim kodu od tohoto BackDoor, byli radi, ze se to
pdarilo uverejnit.
</SPEKULACE>

Ostatne pri priprave nove verze FireBird se na to zaplat buh prislo a imho
po uvodnim releaase bety 0.9 (coz byl vlastne port stavajici IB6.0 s
drobnymi opravami) se jednalo o prvni dalsi opravdovou verzi - tedy jak
vidno ty zdrojaky nekdo _opravdu_ prochazi. Prisli na to vyvojari podilejici
se na FireBird, nikoliv Borlan, ktery nakonec ochr. znamku Ib prodat odmitl,
i kdyz to mesic pred tim slibil (a zapricinil tim slibem vznik firmy, ktera
se o IB chtela starat).

Jeste ze ten OpenSource (obecne existuje), nejak mam psoledni dobou pocit,
ze uz se neda takrka nikomu a nicemu verit :-)

Pekny den!
Ales Zeleny (OK1UUE)
Ceska sporitelna a.s.
Na Perstyne 1
Praha 1
113 98
Czech republic
Email: azeleny na csas.cz
tel: +420 2 24995 236
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.