g77 a datovy typ pointer?

Filip Hroch hroch na monoceros.physics.muni.cz
Středa Leden 17 16:56:00 CET 2001

Ciao

On 17 Jan 2001, Michal Dobes wrote:

> Ta aplikace je stara 25 let. Take neustale hovori o tom, ze mame
> chybu na dernem stistu cislo 123456 ve sloupci 12. Tenkrat snad f90
> kompilator nemeli? :-)
> Pravda, od te doby se v tom prubezne hrabou, tak uz to mohli
> aktualizovat.

f90 a pozdejsi zlepseni se vlastne vyvyjely z dialektu
jednotlivych prekladacu a to tak, aby se dialekty vytvaret
nemuseli... celkem se to povedlo, dialekty f90 prakticky
neexistuji... takze ten vas program je psany v jednom
z dialektu, spravne by to ted bylo napsane asi takhle:

..
real, pointer :: uabb, uaab1
..

s tim, ze ty promenne iab... jsou celocislene a ulozene
na stejnou adresu jako realne, zrejme kvuli setreni pameti...
tahle praktika odpovida unionum v C.

> Prestane fungovat prekladac nebo prelozena aplikace?
> Ja to jen potrebuji prelozit a par mesicu pouzivat, pak uz snad bude
> oficialni verze pro linux.

prekladac, programy snad ne, ale tohle nemam vyzkousene...
jsou to oficialni verze, jen nejsou free

> [...]
>
> Vidim, ze znalec problematiky. Muzu mit dotazek? Ten program je
> v nekolika verzich, v ktere by mohla byt nejjednodusi konverze
> do linuxu?
> Podporovane platformy:
>         cray = CRAY computer with bufin/bufout
>         cray2 = CRAY computer without bufin/bufout
>         decrisc = DEC RISC computer
>         decrisc2 = DEC RISC computer with DEC compiler
>         decalpha = DEC Alpha computer
>         decalp90 = DEC Alpha computer with Fortran 90 compiler
>         hp = HP RISC computer
>         ibmrisc = IBM RISC computer, uses blkdta
>         sgi  = SGI RISC computer, defines both sun and sgi

asi bych vychazel z vaxu, ale bude to skoro jedno,
zalezi na tom, jak je to naprogramovane, ty pocitace
se vesmes lisi delkou slova (vsechny maji real*16 jako
zaklad, i386 ma max. pouze real*8) a prehazovanim
byte v nich, muze to byt na 100% ok, ale taky to muze
vyzadovat hodne prace to zmenit...

FH