Interbase nejde pro !root

Karel Salavec karels na pc163.gr.ph.ct.cz
Čtvrtek Leden 18 00:05:37 CET 2001

Dne St, 17 led 2001 jste napsal(a):

> mama

> databaze, kterou jsem vytvoril, kdyz jsem byl prihlasen jako root
>
> [interbase na www interbase]$ /usr/interbase/bin/isql /usr/interbase/bin/pokus
> -user sysdba -passwd masterkey
> Statement failed, SQLCODE = -902
>
> Unable to complete network request to host "localhost".
> -Failed to locate host machine.
> -Undefined service gds_db/tcp.
> Use CONNECT or CREATE DATABASE to specify a database

> oba tam jsou
>
> zatim stale nevim
>
> diky j.u.

DD,

evidentne je problem v sitovani.
Zkontrolujte si /etc/hosts, zda vypadaji nejak jako:
127.0.0.1	localhost
a.b.c.d		muj_stroj.nekde.cz muj_stroj

Nektere nejmenovane distribuce to pri instalaci spoji do jednoho radku a pak se
mohou dit veci :-(((
Dalsi moznost je, ze v DNS je uveden jiny nazev stroje, nez v /etc/hosts - to
Interbasi takytez dokaze poradne "zblbnout".
 Ze se prihlasite z roota neni nic divneho, tak to jde jinym mechanismem (a
bez hesla!!!)

Preji hodne uspechu

Karel