Zacatecnik - Jaky system

Čtvrtek Leden 18 00:55:04 CET 2001

On Tue, 16 Jan 2001, Martin Koníček wrote:

> 1. U Linuxu mi nevyhovuje vzhled a cele KDE je optimalizovano pro 1024×768

Zkuste Gnome, WindowMaker, Fvwm, Olwm, IceWM.... a desitky jinych.

> 2. Pro BeOs je malo programu a zadne emulatory win
> 3. Windows 2000 se nepodari ani nainstalovat
> 4. Windows 98 jsou zastarale

No, to bych netvrdil. Existuje pro ne dost veci, ktere Linux ani nema.
Treba slusny tisk i v narodnich abecedach, tisice komponent do ruznych
nastroju, vyvojova prostredi, ruzne programy (ucetnictvi, ...)...

> No a ja mam jen jednu otazku, nevite nekdo co se mam vybrat za system.
> Ma nekdo zkusenosti s Linux Mandrake?

Vsechny distribuce vychazeji ze stejnych komponent. Lisi se drobnostech,
ktere mohou byt vsak podstatne (urcita verze nejakeho programu primo v
distribuci, treba Javy, knihovny, podpora zurnaloveho FS, podpora RAID,
urcity kompilator....) Vyberte si :-) nebo si necte doporucit od nekoho,
koho mate blizko - bude Vam pak moct snadno radit.

> Nejak mi nejde v jinych nez win systemech zvukovka MediaForte X-Trem SF256

Zkuste www.alsa-project.org nebo treba Alatavistu a hledat nazev vasi
zvukovky a slovo Linux, driver a tak podobne. Treba na http://penguin.cz
jsou stranky venovane primo hardware pro Linux, existuje
http://linuxlinks.cz, http://www.root.cz, http://www.linux.cz,
http://www.linux.org, http://www.linuxhq.com, ....

> Diky vsem za odpoved, hledam alternativu k WIn98 a stale ji nemohu najit.
> Pripadne se omlouvam, za minule mensi vytky k Linuxu, me se velmi libi jadro
> tohoto systemu, ale ty graficke prostredi mi nevyhovuji.

Pouzivejte tedy textovou konzoli jako ja :-)

--
                        Milan Kerslager