Oficiální postoj společnosti SuSE CR, s.r.o. k Sun StarOffice 5.2 CZ.

Čtvrtek Leden 18 11:29:52 CET 2001

	Prominte, ale

	do diskusi jsem spise nezasahoval, protoze na jednu stranu se pocitam
minimalne za priznivce linuxove komunity, na stranu druhou jsem take
ciste placen/ziven ze sve produktivity prace v komercni sfere (ale za
vse si platit nenecham), tudiz si v tuto chvili myslim, ze jsem schopen
daleko lepe a obsirneji obsahnout problematiku nez nekteri diskuteri
(nebudu konkretni, ale mam na mysli studenty VS (jakykoli rocnik), kteri
se IMHO jeste na 100% neosamostatnili). Myslim, ze castecne meli a maji
pravdu obe strany, stanovisko SuSE je opravnene a v pripade, ze skutecne
neporusilo platna ustanoveni (pravo neni o etice ani duchu, jak si porad
mnozi pletou) ceskeho a mezinarodniho prava (pevne verim, ze si to moc
dobre SuSE hlidalo a stale hlida). Vzdyt podobna situace byla nedavno s
mySQL (na RH se objevila az daleko pozdeji - po souhlasu, nemilim-li se
- Milan potvrdi), co jine distribuce, meli v te dobe souhlas?

> * Firma SuSE CR, s.r.o. s velkou pravdepodobnosti nebude pronasledovat
>   privatni nasazeni na ne-SuSE distribuci.

	Jedine, co vytikam je znacne fadni toto sdeleni... Termin 's velkou
pravdepodobnosti' totiz znamena, ze bude sankcionovat kdyz bude chtit,
ale nemusi. V pravu vzdy plati, ze pokud neni zalobce neni soudce (a ze
tech protizakonych veci u nas ve state ale je, staci se divat kolem
sebe... - jedno za vsechny - pozadovani rodneho cisla a vazani jeho
sdeleni na dalsi sluzby apod. - odporuje to jiz nekolika zakonum, presto
je to bezna praxe), takze kdyz mi to nikdo nedokaze, jsem s obliga.
Nicmene takto fadni ujisteni v oficialnim stanovisku je mirne receno
zarazejici...:-(

> * Firma SuSE CR, s.r.o. ovsem velmi vehementne zakroci pravnicky proti
>   neopravnenemu vyuziti komercnimy subjekty jako napriklad
>   Computer Press, VypalCD, Linux-CD apod. pri vyuziti tohoto softwaru
>   na ne-SuSE distribuci bez naseho pisemneho souhlasu.

	Naprosto souhlasim, a pro priste se skutecne velmi priklanim u VSECH
projektu, aby bylo uvadeno, zda-li autor (firma) povoluje redistribuci
za 'manipulacni poplatek' ci nikoli (resp. na zaklade pis. svoleni),
opravdu spousta lidi nema cas detailne zkoumat licence kdyz dojde znamy
apod. a chce neco prepalit atd... - propirat to znovu nema smysl, jen
rikam, ze chapu postoje obou stran, ale OBE strany by meli neco delat
pro to, aby ujednani byla LIDSKY srozumitelna a jasna a ne pravnicke
klicky, tech si uzijeme jinde dost a dost...

> * Tento status quo bude trvat pro distribuci Debian a Slackware do
>   28.2.2001, pro vsechny ostatni distribuce do 31.5.2001

	A po teto dobe vsechny ostatni sankcemi donutite (jak?) smazat
nainstalovane SO? Uz vidim nadsene spravce ve firmach (ktere nehodlaji
investovat do SuSE Linux CD) ktere se snazili alespon o nejaky posun
vudci MS produktum...

> Po teto dobe budou preklady ceskeho SO 5.2 GPL.

	Jenze pravo je jaxi kontinualni zalezitost (at me kdyztak nekdo
opravi), to znamena, ze smlouvy uzavrene (coz minimalne instalace je)
dle stareho se posuzuji dle stareho resp. v te dobe platneho (kdyz dojde
ke sporu)

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno