Odchyceni SIGSEGV

friend dast na regionet.cz
Pátek Leden 19 19:47:25 CET 2001

Michal Krause wrote:

> Zdravim,
>
> mel bych dotaz ohledne odchytavani signalu SEGV:
>
> protoze se obvykle durazne nedoporucuje po odchyceni tohoto signalu
> pokracovat (coz je logicke), nabizi se otazka, jaky ma jeho odchytavani
> vubec smysl. Napadlo me tedy, jestli v handleru nelze zjistit neco
> zajimaveho o jeho vyvolani - nejaka adresa, backtrace atd. Dalo by se to
> nejak vyuzit? Nekde jsem treba cetl, ze ackoliv to neni zaruceno, na
> vetsine platforem lze v handleru volat napr. pthread_self(). Jaky na to
> maji nazor zkusenejsi kolegove programatori? :)

Odchyceni tohoto signalu je velmi dulezite. Protoze v mych programech je
90% chyb
"chyba +1" nebo nakej pointer ukazujici do pryc. A protoze sem si napsal
takovou
vlastni debugovaci (no spise bonzovaci) knihovnu, ktera zapisuje vse co
jsem vyvedl (co vyvedl program)
do souboru. A ta se povesi mimo jine prave na SIGSEGV a kdyz prijde tak
do souboru napise co prislo
a SOUBOR UZAVRE. Protoze pred tim, kdyz jsem neodchytaval signaly tak
sem mel vetsinou soubor prazdny :-((

Preji pekny vecer

Dalibor