Core dump

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Leden 22 02:22:59 CET 2001

Zdravim,

mohl by me nekdo nasmerovat na nejake povidani o dumpovani core souboru?
konkretne mi jde o to, proc se u nekterych aplikaci pri obdrzeni SIGSEGV
core nevytvori. Pominu-li bezne problemy, jako je ulimit -c, spatna
prava k CWD ci existence souboru tohoto jmena, co vsechno jeste muze
chovani programu ovlivnit?
Mam-li byt jeste konkretnejsi, nemohu donutit svuj program, aby pri padu
core vytvoril. Vyse zminene veci jsem zkontroloval, melo by to byt OK.
Dalsi "neobvyklosti" tehle aplikace jsou uz asi jenom dve: jednak je to
multithreadova aplikace a jednak meni uid/gid (setregid(), setreuid() a
setgroups()) z roota (bind()nuti portu) na obycejneho uzivatele.
Pres nejaky vyhledavac jsem se dostal na zdrojaky screenu, kde to resi
handlerem signalu pro vypis nejakych ladicich informaci a naslednym
zavolanim abort(), nicmene v mem pripade ani tohle nefunguje.
Skoro bych si tipoval, ze to souvisi s tou zmenou identity, ale zase na
druhou stranu bych to cekal spis u suid/sgid programu, tady je cesta
opacna - smerem k nizsim pravum.

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vseci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka