Back up

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Pondělí Leden 22 09:54:57 CET 2001

Jaroslav Honsa schrieb in Nachricht ...

>dekuju za popis udrzeni poradku na pocitaci, resp. backupu konfiguracnich
>souboru. Je to krasa, kdyz je nekdo systematicky clovek a neni liny :-)

No, ani nie tak systematicky a lenivost je podla mna matka pokroku,
ale domacu masinu potrebujem aj ako pracovny nastroj a urcity
"disaster recovery" plan potrebujem.

RCS nie je moj napad, to uz bolo vo tips&tricks pre spravcov EUnet
backbones pred desiatimi rokmi. K instalacnemu logu ma priviedli
najma NT-cka. Tie som akosi reinstaloval castejsie ako Linux :-)
a dostat masinu do stavu, v ktorom som ju chcel mat, trvalo "z hlavy"
dva dni a dalsie tyzdne sa tu a tam vynorilo nieco, na co som zabudol.
S install logom som to stiahol na styri hodiny (vratane optimalizacie
na pocet rebootov, naratal som ich tusim dvanast :-)).

>Na jednotlive soubory je asi vhodnejsi RCS nez CVS.

Ano - sila CVS je vo vlastnostiach, ktore tu az tak netreba.

>Skoro bych ale rekl, ze se systemem rpm (dpkg nebo co to je
>u Debiana) moc neschazi, aby veskere zmeny byly podchyceny
>automaticky.

Obavam sa, ze to si vyzaduje par predpokladov, ktore
nie su vzdy splnene. V pripade Red Hatu napriklad cely chaos
okolo sietovej konfiguracie (typu chat-ppp0) vobec nie je v rpm
databaze, pretoze sa vytvara az na zaklade rucnej konfiguracie.
Podobne nastavenia tlaciarni pre dvips a.p.

Obavam sa, ze bez rucnych zasahov to nebude spolahlive
a ked uz tam tie rucne zasahy su, to rcs-ko mi pripada
ako vhodne riesenie z hladiska vykon/cena. Pridavanie
a zmeny suborov by mohla zvladnut hoci nejaka vhodna
tripwire databazka, ale aj to je nieco, o co sa treba tiez
starat rucne.

Zdravi
--
                                             Stano