Back up

Jaroslav Honsa honsa na sunstel.asu.cas.cz
Pondělí Leden 22 10:51:00 CET 2001

On Mon, 22 Jan 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Obavam sa, ze to si vyzaduje par predpokladov, ktore
> nie su vzdy splnene. V pripade Red Hatu napriklad cely chaos
> okolo sietovej konfiguracie (typu chat-ppp0) vobec nie je v rpm
> databaze, pretoze sa vytvara az na zaklade rucnej konfiguracie.
> Podobne nastavenia tlaciarni pre dvips a.p.

Ale co brani tomu, aby byl i "chat-ppp0" a podobne soubory uvedeny v
databazi rpm u klice "c"? Zivy operacni system pak da vsechny konfiguracni
soubory pod RCS a bude evidovat zmeny bud automaticky (pomoci cronu) nebo
prikazem. Kdykoliv si pak muzu udelat patch a ten aplikovat na cerstvou
instalaci globalne nebo jen na jednotlive soubory. Ale chce to jeste hodne
promyslet a vyzkouset, tohle jsou jen prvni napady. Mozna o tom uz nekdo
premysli.

> Obavam sa, ze bez rucnych zasahov to nebude spolahlive
> a ked uz tam tie rucne zasahy su, to rcs-ko mi pripada
> ako vhodne riesenie z hladiska vykon/cena. Pridavanie
> a zmeny suborov by mohla zvladnut hoci nejaka vhodna
> tripwire databazka, ale aj to je nieco, o co sa treba tiez
> starat rucne.

Ja se rucnim zasahum nebranim, jen by to mohlo byt uz trochu zakomponovane
v OS, kdyz to potrebuje skoro kazdy. To je prave ten UNIX :-)

Zdravi Jarda.