Teplota a nestabilita RAM - problém na FSB 133MHz

Ivan Bibr ibibr na tsbohemia.cz
Pondělí Leden 22 19:02:55 CET 2001

On Mon, 22 Jan 2001, Kubesa Marek wrote:

> Poradíte mi někdo jaká by měla být správná teplota ve skříni pro bezpečnou
> práci RAM.
> Mám problém s jízdou na 133Mhz. Na 100 to jede dobře.
> Testoval jsem paměť v GoldMemory v5.07 a po několika minutách začínají
> naskakovat chyby.
> Telpta CPU 41° v okolí paměti asi 38°
> Sestava:
> SDRAM 64MB PC133
> AMD Duron 650
> MB Soltek SL-75JV (K133)
> Můžete mi, prosím, někdo poradit v čem může být problém, nebo kde hledat
> bližší informace?

> [...]

 Takze nejdrive k teplote : ta je v normalu, pri mych zatezovych testech
dosahuji teploty na procesorech az kolem 75 a ve skrini az pres 50.

 U Vas bych videl problem v tom, ze si nerozumi cipova sada (urcite VIA)
s pameti tehdy, pokud bezi na 133MHz. To je zcela normalni jev u sestav s
VIA a Duronem, zvlaste pokud je jadro procesoru na 100MHz. Ma rada tedy
zni : nedelejte to, nechte to na 100MHz, za ten zdibec vykonu to nestoji.
Problem je v tom ze vsichni pisi jak to funguje a ono to nefunguje - moc
sestav s Duronem na 133MHz jsem zatim nevidel, mozna je to tim ze dodavame
hlavne low-end.

 Problemy s pameti resi pomerne dobre program memtest86. Najdete jej na
http://reality.sgi.com/cbrady_denver/memtest86/. Pokud si zapnete vsechny
testy a projedou bez problemu, muzete te pameti verit. Vyskytnou-li se
spatne adresy je to vadna pamet - potom reklamovat. Vyjimecne muze jit o
vadny MB (pokud jsou vadne vzdy ty same adresy). Pokud program "zatuhne",
mate _nejaky_hw_problem - nejcasteji MB. Problemy s nim nejsou, prectete
si README! Vim o problemech na nejakych deskach AOpen s Durony, tam hlasi
vadu i kdyz je pamet v poradku.

 Zkusit muzete i programek cpuburn, najdete jej na adrese
http://users.ev1.net/~redelm/. Ten pry umi testovat CPU i pamet a vyhodit
chybovy kod o tom,co neni v poradku. Nemam jej poradne otestovany. Opet
doporucuju cist dokumentaci. muze dojit k poskozeni Vaseho HW!

 To je tak asi k pametem vse.

S pozdravem

				I.B.

--