zachrana dat z disku

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Úterý Leden 23 00:16:18 CET 2001

On Mon, 22 Jan 2001, Marian Cigas wrote:

> Ahoj
> Po spusteni systemu Linux (RH5.2) som zistil, ze mi zmizlo cele rozdelenie
> disku (asi sa stalo nieco s FAT tabulkou).
> Po pripojeni tohto disku do ineho stroja s Linuxom mi cfdisk vypise, ze na
> disku mam len free space a ziadne particie.
> Viem nejako z toho stareho disku ziskat vypis povodneho rozdelenia disku
> (to, co vidim pri zadani "fdisk -l /dev/hdx")? Je tam niekde ulozeny nejaky
> subor, v ktorom by to mohlo byt zapisane?
> Data z / vidim, creatol som si /dev/hdb1 a velkost som dal odhadom. Keby som
> [...]

Vim a poradim. Pred casem jsem resil podobny problem, dal jsem do kompu
maly disk s nastavenou bootovaci partisnou a jako slave jsem dal velky
a taky mel nastavenou bootovaci partisnou, nastavenou pro
lba32. Vysledkem bylo to, ze na malem disku po nabttovani nebylo nic,
proste rozdeleni zmizelo.

Nejdrive jsem uronil par slz, ze jiz disk neuvidim, i kdyz jsem na nem
nemel zadna dulezita data, presto me to mrzelo. Zacal jsem hledat ruzne
nastroje, jak ho opravit. Vylamal si na tom zuby jak Partition Magic tak
dalsi programy, ktere umely opravit pouze DO$ + Win + NT tabulky.

Kdyz uz se zdalo hledani bezvysledne, objevil jsem odkaz na sofware gpart
(hledejte na freshmeat), ktery umi bajecnou vec, ze se pokusi
"odhadnout" rozlozeni disku. Pokud na tom disku uz nejake partisny byly,
program je najde.

A dobra zprava na zaver: FUNGUJE TO.

Opravil jsem si tak krasne disk, ktery jsem uz videl ve vecnych lovistich.

R.V.