zachrana dat z disku

Martin MaD Douda martin na douda.net
Pondělí Leden 22 20:05:54 CET 2001

On Mon, 22 Jan 2001, Marian Cigas wrote:

> Ahoj
> Po spusteni systemu Linux (RH5.2) som zistil, ze mi zmizlo cele rozdelenie
> disku (asi sa stalo nieco s FAT tabulkou).

Nemate v tom trosku zmatek? fat tabulka neobsahuje rozdeleni disku.

> Po pripojeni tohto disku do ineho stroja s Linuxom mi cfdisk vypise, ze na
> disku mam len free space a ziadne particie.
> Viem nejako z toho stareho disku ziskat vypis povodneho rozdelenia disku
> (to, co vidim pri zadani "fdisk -l /dev/hdx")? Je tam niekde ulozeny nejaky
> subor, v ktorom by to mohlo byt zapisane?

Ne, v zadnem souboru to neni, je to v MBR na disku -t.j. prvni
(nulty) sektor. Dal se to da najit tak, ze hledate sektory, ktere konci
0x55aa po celem disku, to byvaji pocatecni sektory partition.

Take by vam mohlo pomoci to, ze souborove systemy v sobe mivaji ulozenou
informaci o sve velikosti.

> Data z / vidim, creatol som si /dev/hdb1 a velkost som dal odhadom. Keby som
> nejako ziskal udaje o povodnom rozdeleni disku, vedel by som ho obnovit
> cely.

Ano, takhle to obnovite.

				Martin

                              Martin "MaD" Douda
WEB: http://martin.douda.net/   PHONE:+420603752779   ICQ# 86467013
EMAIL: <martin na douda.net>, <mad na gate.mobil.cz> (160 characters only)
PGP:ID=0x6FE43023 Fingerprint:E495 11DA EF6E 0DD6 965A 54F3 888E CC9E 6FE4 3023
UNIX was not designed to stop you from doing stupid things, because
that would also stop you from doing clever things.