Balik otazek

Michal Kaspar xkasm08 na vse.cz
Středa Leden 24 22:30:26 CET 2001

On Wed, 24 Jan 2001, Martin Koníček wrote:

> 1. Jak nainstalovat Lilo na partition?

Nejsem si jist, co tim myslite. Jesli chcete nahrat lilo na zacatek
urcite partition (tj. bude se zavadet z teto part) pak upravit spravne
/etc/lilo.conf (polozka boot=/dev/hdxx).
Jestli myslite jak zajistit aby Vam lilo nabizelo bootovani OS na nejake
partition, pak do lilo.conf pridate odpovidajici zaznam. Pro windows treba
other=/dev/hdc1
	label=w2k
	table=/dev/hdc
Po uprave lilo.conf nezapomente spustit lilo. Doporucuji precist neco
dokumentace (i k ostatnim dotazum) man lilo, man lilo.conf a
/usr/doc/lilo-xxx/

> 2. Kdyz mam takto rozdeleny disk a pak budu mit lilo v partition, co mam
> zavest?
> :: Extended Primary
> :: Linux Native Logical
> :: Linux Swap Logical
>
> Ja bych rekl, ze extended, co rikate vy?

Tj. mate extended partition a v ni dve logicke? Jestli tak zavadite Linux
Native Logical (asi), respektive tu, na ktere mate root fs. Predpokladam,
ze zavadenim minite to, co je v lilo.conf pod parametrem root=

> 3. Nemohl by mi nekdo poslat soubor .mbr, ktery obsahuje Lilo?
> 4. Nemohl by nekdo zaslat image soubor diskety, ktery ma Lilo, pripadne kde
> tyhle veci sezenu
> 5. U zvukovky Media-Xtreme SF256 jdou pouze predni reproduktory?
> 6. Rychlost startu Linuxu Mandrake je desiva (horsi jak Windows). Je tu
> nejaky zpusob jak to rapidne zrychlit?

Pro zacatek vypnout zapinani zbytecnosti. Jak se to v mdk dela konkretne
bohuzel nevim (v RH jsou na to programky chkconfig a ntsysv).

> 7. Muze se stat, ze optimalizace disku maze soubory? Me XFree86 furt hlasili
> chybejici font fixed, po reinstalaci vse zase slo

Co je optimalizace disku? Chybejici font fixed a pad X serveru muze byt
zpusoben i tim, ze nebezi xfs (font server).

> Diky vsem, nevite o nejakem dobrem programu <100 MB pro Linux, ktery by si
> zaslouzil pozornost?
> Posilejte tipy na software, ktery neni  v distribucich. Diky

Demo Soldiers of Fortune (ale rozbalene ma 143 MiB) :-).

--
Michal Kaspar

VSE Praha