IP a NAT (Re: Jak zadat atypickou sit. Masku)

Čtvrtek Leden 25 14:28:50 CET 2001

> Ani zminka o rezii neni prilis stastna. Mnohem vetsi problem je vysoky
> pomer cena/vykon a odlisna charakteristika provozu soucasneho Inetu od
> principu ATM. Myslim, ze existuji pomerne spolehlive postupy, jak
> prepinace ATM polozit na kolena. Ve srovnani s temito problemy mi vyssi
> rezie pripada zanedbatelna.

	Samozrejme, ne kazdy ma ATM laborator, takze akademicka puda je o
kousek napred s informacema nez komercni svet, nicmene vysledek je stale
tentyz...resp. zaver.

> Prvni cast vety je v poradku a zda se tedy, ze moje vysvetlovani
> v zari 1999 jakysi ucinek melo. Nicmene zavery vyvozene ve druhe
> casti vety jsou stale spatne. Linkova vrstva neroutuje. Linkova
> vrstva pouze zajistuje prenos mezi sousednimi uzly. Routovani
> zajistuje az sitova vrstva.

	Routovani v klasicke podobe ano, ale bylo mi nejen v konferenci pote
vysvetleno, ze jsou snahy napr. na bazi vlnovych delek delat tyto veci
opticky ci elektricky (tady ale nastava dvoji konverze a to je jiz
'rezie') a nedomnivam se, ze lze tyto veci nazvat routovanim v pravem
slova smyslu... spise rekneme inteligentni rozbocovac na krizovatce, ne?

> Tuto poznamku jsem nepochopil (kdo podava navrhy a kdo rozhoduje atd.),

	Management, penize - vse ostatni je podruzne, chapes?

> nicmene puvodni vyznam moji poznamky pravdepodobne nebyl spravne
> pochopen: Nejdriv je potreba uvazovat o vsech dostupnych resenich
> problemu a az pak lze mluvit o opravnenosti si na neco stezovat.

	Uvazovat ano, ale firmu to obvykle nezajima, takova analyza taky docela
stoji a nekdo ji musi vypracovat, jenze vedeni to proste nezajima,
sousedni firma, konkurent apod. to ma taky (staci jim rekneme POP3,
HTTP, SMTP), nam to 'staci' taky, at si vedatori zkoumaji sami, my
finance na vic nedame, nemame.... Je to klasicky pripad stretu
akademicke a komercni obce, jedna nikdy nebude chapat druhou a naopak,
IMHO nejhorsi pozice maji Ti, kteri stoji na rozhranni a 'fusuji do
obou' oblasti... (nekdy si taky tak pripadam)

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno