Vývojové prostøedí

Martin Edlman edlman na fortech.cz
Pátek Leden 26 09:00:55 CET 2001

David Pokluda wrote:

> V nejbližší době se chystám převést své aplikace z Windows na platformu
> Linux. Jelikož mé aplikace jsou vytvořeny pomocí Visual C++ (knihovna MFC),
> tak jsem se rozhodl pro knihovnu wxWindows (Gtk). Nyní nevím, jak vývoj
> provádět. Prosím, co mi doporučujete?

pokud vim, tak wxWindows jsou vyvojarske knihovny umoznujici vyvijet
prenositelny aplikace, POKUD jsou od pocatku psany tak, ze volaji funkce
wxWindows. Knihovni funkce podle platformy, kde kompilujete, volaji
funkce GUI platformy, v pripade Windows volaji funkce z WindowsAPI, v
pripade Unixu volaji funkce z GTK+.
Knihovny wxWindows vam neumozni portovat zdrojaky nativnich Windows
aplikaci (vcetne MFC) do GTK+ a naopak vam neumozni portovat GTK+
aplikaci do Windows. (V pripade GTK+ je mozny portovat aplikaci, pokud
pouziva pouze volani GTK+ a pokud mate na Windowsech port GTK+
knihoven).

> Uvažuji o tom, že bych programoval přímo v GNOME (díky Gtk), ale nevím v
> jakém prostředí. Uvažuji o Metrowerks CodeWarrior pro RedHat Linux. Slyšel

kdysi jsem CodeWarrior zkousel, ale moc me to nenadchlo. Je to uz davno,
takze nevim, jak to vypada ted. Nejlip, kdyz to stahnete a zkusite.

> jsem o KDevelop v KDE (to bych asi do KDE musel přihrát Gtk knihovnu). Dále

KDevelop umoznuje vyvijet aplikace pro KDE, tedy zalozeny na knihovnach
Qt, podle popisu umi vyvijet i pro GNOME. To by mozna stalo za uvahu.
Budete ovsem muset nainstalovat Qt knihovny (kvuli KDevelop), mozna i
cely KDE, knihovny GNOME a knihovny GTK+.

> jsem slyšel o nějakém prostředí Ddd nebo tak nějak. Co mi doporučujete? V

DDD je visual rozhrani ke gdb debuggeru.

> čem vyvíjíte vy? Co říkáte na wxWindows? Používáte jinou objektovou

ja vyvyjim pomoci editoru FTE (fte.sourceforge.net), obcas gvim,
kompiluju gcc/egcs a debuguju v DDD/gdb.

> knihovnu? Je něco lepší pro portování MFC aplikace na platformu Linux?

Nevim jestli je nejaka knihovna pro portovani MFC, obavam se, ze spis
ne. Prenositelny aplikace je treba psat uz od pocatku, bud zalozeny na
knihovnach Qt, GTK+, wxWindows nebo v Jave.

Edas