Vypnuti uzivatelskeho uctu - shell a ssh

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Sobota Leden 27 00:09:06 CET 2001

On Fri, 26 Jan 2001, David Jez wrote:

> Nerad bych to tu pitval, viz, archiv, ale meneni shellu je IMHO nedostatecne,
> protoze se uzivatel muze dale prihlasit (presneji spustit command) pres
> ssh, viz. syntaxe:
>
> Usage: ssh [options] host [command]

A zkousel nekdo, jestli je to pravda? Ja to zkousel a ssh (alespon ve
verzi 1.2.27 - je to orig. SSH ne klon)  spusti uzivateluv shell s
parametry '-c [command]'. Overil jsem to jednim pokusem, coz je myslim v
tomto pripade dostacujici :-) Testovaci prostredi: Slackware 7.1 (tudiz
zadny PAM) + vyse zminene ssh 1.2.27 + muj skript dany na misto shellu:

#!/bin/bash

echo $@

Stejne tak se chova i scp, taky potrebuje funkcni shell. Bohuzel v manu je
napsano, ze se spusti shell nebo prikaz, ale napr. v sshd.c je na radku
4576 uvedeno (a zdrojak to potvrzuje):

  /* Execute the command using the user's shell.  This uses the -c option
     to execute the command. */

Jestli je to v jinych implementacich, popr. verzich jinak, tak je to (dle
meho) dost k nicemu.

> lepsi jsou jiz zminovane postupy s * a ! misto/pred heslo

Bezesporu.

S pozdravem,

Stepan Roh