Re: Zacatecnik, Adresare, instalace - rpm

Zkoumalek zkoumalek na seznam.cz
Neděle Leden 28 13:30:46 CET 2001

 Dobry den.
> /usr -> další strom podobný jako ten co jsem popsal
> /usr/doc -> dokumentace PŘEČÍST!!!!!!!!!!!!!!!
> /usr/X11R6 -> x windows
> /usr/bin -> jako /bin
> /usr/sbin -> jako /sbin
> /usr/lib -> jako /lib
> .......atd........
> /usr/src -> zdrojové kody
> /usr/include -> soubory hlaviček pro C

Uz se v tom zacinam trochu orientovat. Jen nevim, proc je tam dalsi /bin - /usr/bin, kdyz je jiz jeden /bin v korenu?

> Chybí ti soubor libc-2.1.3.so
> takže zadat rpm -qal | grep libc-2.1.3.so <enter>
> vypíše /lib/libc-2.1.3.so
> zadat rpm -qf /lib/libc-2.1.3.so <enter>
> vypíše glibc-2.1.3-15

> takže musíš najít balíček glibc-2.1.3-15.i386.rpm

Tak tohle jsem zkousel a nic. Prikaz probehl, ale nic to nevypsalo. Kdyz jsem cetl man rpm, tak jsem se dozvedel, ze -qal vypise vsechny soubory z balicku, ale vypochopil jsem to tak, ze z nainstalovanych. A -qf mi fungovalo, pokud soubor (na ktery se dotazuji) byl nainstalovan.
Kdyz jsem dal rpm -qal, tak mi to vypsalo asi 40000 radku. Zkusil jsem odinstalovat tu databazi balicku (rpmdb-redhat-6.1cz-1.i386.rpm). Pak jsem prikaz zadal znovu a vypsalo mi to to same (cca 40000) radku. Tak mam pocit, ze neco delam asi spatne, protoze to s tou databazi nejak nekomunikovalo. Myslel jsem si, ze po odinstalovani to nevypise nic nebo mnohem mene zaznamu, ale bylo to stejne. Muzete mi prosim jeste poradit, co delam spatne?

Pro doplneni - setkal jsem se s tim, kdyz jsem instaloval KDE a nahlasilo mi to, ze potrebuji lib-qt.so.1.

> Jinak si kup knihu LINUX Praktický průvodce od Mark G.Sobell vydal
> computer press, jsou tam popsané některé programy, mám ji a líbí se > mi.

Urcite zainvestuji. Dekuji za rady.

S pozdravem
T. Zkoumalek
E-mail zdarma na celý život: http://email.seznam.cz