Zacatecnik, Adresare, instalace - rpm

daniel.merc na tesmail.cz daniel.merc na tesmail.cz
Neděle Leden 28 14:10:34 CET 2001

On Sun, Jan 28, 2001 at 01:30:46PM +0100, Zkoumalek wrote:
> Tak tohle jsem zkousel a nic. Prikaz probehl, ale nic to nevypsalo. Kdyz jsem cetl man rpm, tak jsem se dozvedel, ze -qal vypise vsechny soubory z balicku, ale vypochopil jsem to tak, ze z nainstalovanych. A -qf mi fungovalo, pokud soubor (na ktery se dotazuji) byl nainstalovan.
> [...]

taky rad ctu instalacni prirucky ;), bohuzel u verze 6.1cz i 6.2cz je to vyhledavani v prirucce napsano spatne, spravna syntaxe je:

rpm --dbpath /usr/lib/rpmdb/i386-redhat-linux/redhat/ -qal | grep xxx

v 6.1 si ty pomlcky odpustili uplne a v 6.2 jim tam dve dopsali a chybi jim tam treti ;)

tedy:
1/ musite zadat parametr --dbpath aby to vyhledavalo v databazi /kterou si tam opet nainstalujte/ cele distribuce
2/ pokud Vam bude neco nejasne napiste "man rpm", tam jsou vsechny prepinace popsany

btw: jste si jist ze vam to napsalo lib-qt.so.1, v RH 6.2 se pouziva libqt.so.1 a ta je v balicku qt1x-1.45-3. Zkuste za ten grep dat jen qt misto lib-qt.

Dan