Re: Zacatecnik, Adresare, instalace - rpm

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Neděle Leden 28 14:16:10 CET 2001

On Sun, 28 Jan 2001, Zkoumalek wrote:

>  Dobry den.
>
> Uz se v tom zacinam trochu orientovat. Jen nevim, proc je tam dalsi
> /bin - /usr/bin, kdyz je jiz jeden /bin v korenu?

Protoze /usr muze (a obecne, kdyz to neni domaci pocitac, by i melo) lezet
na jinem oddile, popr. disku, popr. pocitaci. /bin potom obsahuje programy
nutne pro nahozeni linuxu a /usr/bin obsahuje programy, ktere vyuzije
bezny uzivatel. A jeste existuje /usr/local hierarchie, ktera je stejna
jako /usr. Rozdil mezi /usr/local a /usr je (obecne) v tom, ze do /usr se
instaluji veci pomoci standardnich postupu te ktere distribuce (rpm baliky
apod.), zatimco do /usr/local si clovek da veci, ktere si sam prelozi a
nainstaluje ze zdrojaku a o kterych nastroje disttribuce nic nevedi.

Vice viz Filesystem Hierarchy Standard na http://www.pathname.com/fhs/.

S pozdravem,

Stepan Roh