Napady pro novy graficky konfiguracni nastroj

Ji?í Mlíka jmlika na volny.cz
Neděle Leden 28 23:26:13 CET 2001

     Dobrý den

     S vašimi názory v zásadě souhlasím. Moho z toho co navrhujete dnes
zvládá onen "zatracovaný" linuxconf (modularita, konfigurační profily,
zálohování konfigurace).
     Osobně jsem příznivcem klikacího nastavování, protože při dobré
implementaci poskytuje rychlejší orientaci v možných nastaveních. Nicméně
jsem také pro zachování možnosti měnit nastavení ručně, což se mnohdy hodí
u mini distribucí nebo v případě, že konfigurační nástroj není zcela
dokonalý atd. Některé dobře udělané konfugurační soubory (přehledné a
okomentované) jsou téměř stejně intuitivní jako klikací zozhraní, jiné
představují opravdový horor.
     Líbila by se mi integrace takového nástroje do ovládacích center KDE
nebo GNOME.
     Varianta ncurses mi připadá velice dobrá, protože instalovat a
spouštět X Window např. na www serveru mi připadá poněkud zbytečné. Také to
má svoje výhody z hlediska vzdálené správy např. přes SSH.

     S pozdravem
                             Jiří Mlíka