Zacatecnik, Adresare, instalace - rpm

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Pondělí Leden 29 07:24:08 CET 2001

> Dobry den.
> Zacinam s Linuxem. V soucasne dobe se umim akorat tak nalogovat a
> odlogovat pripadne mysovat v Xkach. Proto mam spoustu otazek. Byl bych Vam
> velice vdecny, kdybyste se pokusili na ne odpovedet.
>
> 1. Z DOSu a Win 95 jsem zvykly na autoexec.bat a config.sys, kde si
> nastavuji zakladni veci tykajici se hw pocitace. Je neco podobneho i v
> Linuxu?
>
> 2. Ve Win mam temer veskera nastaveni PC v ovladacich panelech. Pripada
> mi, ze Linux to ma rozstrkane po vsech moznych koutech a nevim, kam se
> [...]
Rada je velmi jednoducha, zato uprimna. Prechazite na unixovy operacni
system z dosud pouzivanych systemu windows a msdos. Z tohoto duvodu je to
temer totez, jako by jste zacinal znovu od piky. V tom pripade se neobejdete
bez literatury, alespon do zacatku.
Protoze se casto odvolavate na srovnani s Windows a zminujete se o rpm (z
toho dedukuji, ze pouzivate pravdepodobne RedHat), vrele doporucuji knihu
"Ucime se RedHat Linux", vydal ComputerPress a podtitulek pravi, ze je
specialne zamerena na uzivatele prechazejici z Windows na Linux. A
podtitulek nelze, obsah a forma tomu skutecne odpovida. Proto vrele
doporucuji. Ostatne i uzivatele Widows, kteri nechteji byt jen pasivnimi
uzivateli, shaneji literaturu typu "Pouzivame Windows 95" apod. :-)
Dale doporucuji sledovat tuto konferenci. I odtud nacerpate mnoho cennych
informaci a inspiraci.

S pozdravem

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz