potiz s diskem

Martin Klem klem na internetpub.cz
Pondělí Leden 29 13:29:55 CET 2001

Zdravim,
na cerstve nainstalovanem Linuxu se mi pri behu obcas objevuje hlaska

hda: status timeout: status 0xd0 {busy}
hda: no DRQ after issuing WRITE
ide0: reset: success

Na stabilitu a chod systemu to zrejme nema zadny vliv, nicmene rad bych
vedel proc k tomu dochazi. Mohu server s takovymto priznakem mohu nasadit do
provozu?

V nejakem archivu jsem nasel rady typu vymenit IDE kabel (neucinne) nebo
pouzit patch jadra od Andre Hedricka.
Patch jsem si stahl ovsem vubec netusim, jak se pouziva. Mam jej spustit?
Hlasi nenalezeny soubor.

Stroj je AMD K5 75MHz, ovsem na nove desce, ktera bohuzel nema nasobitel 1x,
ale nejmene 1,5x. Tzn. 75 Mhz musim delat jako 50x1,5. Nemuze z toho plynout
"podtaktovana PCI" a nasledne problemy s IDE? HDD je 4 GB Seagate ST4xxx.

Diky
Martin