Co je to SUSE Linux?

Ondrej Sury ondrej na globe.cz
Pondělí Leden 29 16:42:52 CET 2001

Richard Jelinek <rj na suse.cz> writes:

> [...]
>
> Jak se dostat k NE-SuSE Distribuci pocinaje u SuSE-Distribuce.
>
> - vezmem SuSE Distribuci
> - odstranime rc.config*, skripty v /sbin/init.d/* a YaST a nahradime
>   je nejakym ne-SuSE eqvivalentem.
> - prekompilujeme prevaznou cast baliku aby nepouzivala
>   charakteristickou glibc a nemela identicke MD5 checksums jako SuSE
>   Distribuce
> - odstranime customizing KDE/Gnome pro SuSE rozhrani
> - Nepouzijeme kernel lx_suse (plain vanilla + SuSE patches)
> - eliminujeme ruzne hlasky ktere reeruji na SusE (/etc/issue, /etc/motd)

Tedy pokud to dobre chapu, v systemu mam prevaznou vetsinu programu, ktere
jsou sireny pod licenci GPL (nebo LGPL), vezmeme bod 6 kapitoly 'Ustanovení
a podmínky pro kopírování, distribuci a modifikaci':

6. Pokaždé, když redistribuujete Program (nebo dílo založené na Programu),
   získává příjemce od původního držitele licence právo kopírovat,
   modifikovat a šířit Program v souladu s těmito ustanoveními a
   podmínkami. Nesmíte klást žádné překážky výkonu zde zaručených
   příjemcových práv. Nejste odpovědný za vymáhání dodržování této licence
   třetími stranami.

Tedy mam pravo, modifikovat programy, ktere jsem obdrzel od SuSE a jsou pod
licenci gpl (napr. zminovana glibc).

Nejsem pravnik, ale prinejmensim se mi to zda podivne.  Mam pravo
modifikovat GPL programy na kterych je zalozena distribuce SuSE.
Nainstaluju si StarOffice CZ a v tu chvili ztracim toto pravo, protoze v
pripade, ze bych modifikoval programy obsazene v distribuci SuSE, prestava
system s temito knihovnami/programy byt SuSE Linux.  Tudiz z toho mi
vyplyva, ze StarOffice CZ za stavajici licence, NESMI byt pouzivan na
jakekoliv SuSE distribuci, ktera pouziva GPL programy, protoze by porusoval
GPL licenci techto programu.

--
Ondřej Surý <ondrej na globe.cz>         Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420235365000   Fax: +420235365009         Pláničkova 1, 162 00 Praha 6