Co je to SUSE Linux?

Ondrej Sury ondrej na globe.cz
Pondělí Leden 29 17:17:33 CET 2001

Richard Jelinek <rj na suse.cz> writes:

> Nene. Ty body mnou uvedene jsou spojeny logicky AND. Tudiz by jste
> nejen musel zmenit/modifikovat GPL programy (coz muzete klidne - ale
> to nema s definici co je SuSE Linux nic spolecneho)
>
> Ale napriklad by jste k tomu smazal YaST (coz GPL neni) + ty jine
> uvedene body.

Aha, takze do jine distribuce staci doinstalovat YaST a tato distribuce
dostava status 'SuSE Linux'?  Pokud ne, tak jak rozpoznate, ze jsem
nepouzil 'SuSE Linux' na vytvoreni systemu a pak jsem nepreplacnul vsechno
ostatni az na YaST?  Nebo pokud vase prohlaseni budu brat uplne doslovne:
Kdyz ponecham v SuSE pouze soubory /etc/motd a /etc/issue, tak je to porad
'SuSE Linux'?

> Firma SuSE by naopak mohla bejt MNOHEM restriktivnejsi a zadat, ze je
> JENOM TO SuSE Linux, co pochazi z CDcek vyrobeny SuSE.

Ale to by potom platila moje predchozi uvaha o tom, ze jakmile mate
program, ktery muze byt instalovan pouze na SuSE linuxu, tak je tam rozpor
v licencich, protoze nesmite modifikovat GPL programy, protoze pak byste
pozbyl statutu 'SuSE Linux' a program byste nemohl pouzivat.

> Tudiz nepripustit zadnou instalaci ciziho baliku atd.

A tudiz byt v primem rozporu s GPL?  (Pokud byste povazoval za cizi balik i
program, ktery uz v SuSE je, zkompilovany s vlastnimi modifikacemi.)

A nemit zadne uzivatele?  (Pokud by cizi balik bylo jenom to, co v SuSE neni.)

> Ale SuSE prave tak restriktivni neni ani nechce bejt.

A myslim si, ze ani nemuze.

--
Ondřej Surý <ondrej na globe.cz>         Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420235365000   Fax: +420235365009         Pláničkova 1, 162 00 Praha 6