rekonstrukce ext2

michal na 2s.cz michal na 2s.cz
Úterý Leden 30 12:49:39 CET 2001

Dobry den,

na serveru mam nasledujici rozdeleni disku

HDA :             (mount point)
hda1 (8GB)        /
hda5 (20GB)       /zalohy
SDA :
sda5 (10GB)       /var
sda6 (7GB)        /home2

Vsechno jsou to samozrejme ext2.
Pred nedavnem se zacal pomalu ale jiste hroutit hda1 a po delsim marnem
boji jsem se odhodlal k tomu, ze u sebe na nejakym volnym disku vytvorim
stejne (na pocet sektoru) velikou ext2 partition jako je hda1, tam ze
zaloh obnovim funkcni konzistentni filesystem, ktery potom 1:1
prekopiruju na server. A moje otazka zni, zda se to prekopirovani do
/dev/hda1 da udelat vzdalene za chodu ? Chci to proto, ze server je
umisten u providera a pristup k nemu neni uplne idealni.

Ja osobne jsem si to prestavoval tak, ze / premountuju na readonly, pak
to tam nahraji a provedu restart (kdyby dal buh, nabehlo by vse OK).
Problem je, ze vzdalene nedokazu premountit root na readonly. A
kopirovani image na /dev/hda1, pokud je tento namountovan readwrite, asi
nebude to prave orechove.

Nedelal jste nekdo nekdy neco podobneho ?
Uvitam jakoukoli radu.

Michal Novotny