Seznam podporovanuch zvukovek

Miroslav Petricek mpe na stavos.cz
Úterý Leden 30 16:58:48 CET 2001

Jiri Biba student wrote:

  >     Vlastnim RH6.1 a asi budu muset koupit novou zvukovku.
  >     Jenze z tech implicitne podporovanych dedecku jako SoundBlaster
  >     Pro uz dneska moc nekoupim. Jedinou cestou asi pak je poohlidnout
  >     se po soudobe zvukovce, ktera je uz pod Linuxem podporovana.

Ja bych se tomu Sound Blasteru nebranil. Samozrejme dnes uz sezenete
asi jen SB PCI64, 128 nebo Live!. Jestli chcete levnou, bezproblemovou
zvukovku kupte si klidne treba tu 128. Live! je samozrejme lepsi, ale
jeji rozchozeni uz nebyva tak snadne. Zvukovky Creative jsou rozsirene
a sezenete je prakticky vsude.

Ja jsem mel driv prave SoundBlaster128, ale vymenil jsem ho z bratrem
za levnou Crystal4281, protoze mu na ni ve Windows nafungoval
Force feedback volant ;). Obe dve ale funguji v Linuxu uplne bez
problemu.

  >     Dalsi vec - neresi se tento problem se zavedenim noveho jadra?
  >     Ovladac je totiz nutno tak jako tak prikompilovat - nejsou uz
  >     v jadru nejake implicitni ovladace pro nekolik nejbeznejsich
  >     karet? Pokud ano, kde se da zjistit, ktere zvukovky jsou v tom
  >     kterem jadru podporovany?

Pokud mate standardni jadro s RH, tak jsou vsechny ovladace zvukovych
karet dodavany jako moduly. Jestli mate nainstalovane kernel-docs, tak
se podivejte do /usr/src/linux/Documentation/sound. Taky muzete pustit
program sndconfig a nechat si vypsat seznam karet, ktere umi
nakonfigurovat.

--
/*
     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz