Zase ta klavesnice v KDE 2.0...

Pavel Houdek p.houdek na seznam.cz
Středa Leden 31 11:14:52 CET 2001

Dobry den
 Bohuzel se opet vracim s problemem ceske klavesnice. Postupoval jsem podle
Czech-Howto, ruznych odpovedi z archivu, ale nepodarilo se mi klavesnici
uspesne rozchodit...
Problemy:
1) Nastavene Locales mam. V textove konzoli se mi vypisou tak jak jsem je
nastavil...  Nicmene  v KDE2.0 (v Kterminalu) jsou nastavene na "POSIX"...

2) Nastavim je tedy v Kterminalu na spravne hodnoty (export LC_neco= cs_CZ),
dle navodu vyzkousim:
 setxkbdmap -symbols 'czsk(us_cz_qwertz)' -compat group_led
a xterm & spusti xterm a v nem chodi klavesnice jako z praku i s hackem nad T
  Ovsem pokud spustim nejakou jinou aplikaci z KDE (Kmail) klavesnice
nechodi...(konkretne escrz apod. s hacky...)
   Fonty jsou ok, vsude mam nastavenou helveticu s kodovanim 8859-2 a KDE na
me v menickach a hlaskach  mluvi vice mene uspesne cesky (nekde to ovsem
trosku hapruje prave s onemi pismenami, ale jen nekde)

3)Dle howto vyrobim v home adresari soubor .Xclients s onim radkem pro
nastaveni klavesnice nicmene bez zadouciho efektu... Pri pristim spusteni
(restartu a nalogovani se) klavesnice opet nechodi a Locales jsou zase na
POSIX. .

Pozn.: V KDE ma nastaveny jazyk i stat spravne, klavesnice us a cz, fonty a
kodovani by mely byt take spravne...

Budu Vam velmi vdecny za nejakou radu, do ktereho souboru napsat (resp.
nastavit ty Locales) a kam umistit setxkbdmap... nebo jak jinak uchodit tu
klavku......

Dekuji
Pavel Houdek
p.houdek na seznam.cz