386 jako univarsalni PC

Pavel Rauš rqs na cmail.cz
Středa Leden 31 22:01:03 CET 2001

> [...]
> kompletne zabezpecit kontrolu bytu, ovladani nekterich zarizeni apod.
> Provozovana musi byt bez monitoru a s PC propojena pomoci serioveho portu.
> Zakladem ma byt operacni minidistribuce Linux (jaka?) a ovladani PC pouze
> pomoci ssh. Mam zde ale jeden dost velky problem. Hodilo by se ovladani z
> windows (jak to udelat pres seriak?) a potrebuji to programovat v necem
> rozumnem (existuje neco jako pascal pro linux?).
>
> Nekdo mi doporuci samozrejme C++, ale v tom se ucim, takze je nevhodne.
> Samozrejme by se dalo mluvit o PERLu, ale na tom taky nejsem moc dobre.

Ohledne vyberu linuxu, podivejte se na www.ll.cz  myslim, ze tam si vhodnou
distribuci vyberete.
Pascal pro Linux - FreePascalCompiler. www.freepascal.org
Poz. freepascal existuje i pro jine OS nez je Linux, doporucuji prejit z TP
ne BP na FPC je to univerzalnejsi. Udlete  program, pak prelozite pro
nekolik OS.
V linuxu jsem konfiguroval jen klasickou sit. Ale myslim, ze by to nejak jit
melo. Otazkou je, jak na tom bude stroj s M$Woknama. Ale Linux to zvladne.
Zatim jsem to nepotreboval, takze nevim, ale myslim, ze by melo stacit jako
sitove rozhrarni nastavit treba serovy port.

> Take mam problem s propojenim, uz mam obsazene skoro cele PC a na jednom
> seriaku mam databanku a na druhem bude infraport. Vi nekdo jak to chytre
> vyresit?

Co treba vykopat z nejakeho podobneho srotu radic disku. Vypnout na tom
radice, aby zustali jen porty?
Moznost c. 2 naucte se pracovat s paralernim portem
Moznost c. 3 - pro elektrotechniky a nadsence - udelejte si vlastni kartu.
Zapojeni ISA slotu je volne dostupne. Pak si k tomu udelate vlastni software
a je to :-)

Asi bych volil variantu c.1 :-))))