Co je to SUSE Linux?

Ondrej Sury ondrej na globe.cz
Pondělí Leden 29 18:13:19 CET 2001

Richard Jelinek <rj na suse.cz> writes:

> :-) Ne.
>
> Implikace (=>) != Ekvivalencni relace (<=>)

Jasne, to mi bylo jasne.  Viz. nize.

> Psal sem: Pokud se provedou veskere modifikace, ze clovek nebo
> patricne inteligentni Skript NEPOZNA zda-li se jedna o SuSE nebo ne,
> nejedna se o SuSE.

A taky jste psal, ze proto abych ze SuSE udelal neSuSE, je treba:

<cite>
  - vezmem SuSE Distribuci
  - odstranime rc.config*, skripty v /sbin/init.d/* a YaST a nahradime
    je nejakym ne-SuSE eqvivalentem.
  - prekompilujeme prevaznou cast baliku aby nepouzivala
    charakteristickou glibc a nemela identicke MD5 checksums jako SuSE
    Distribuce
  - odstranime customizing KDE/Gnome pro SuSE rozhrani
  - Nepouzijeme kernel lx_suse (plain vanilla + SuSE patches)
  - eliminujeme ruzne hlasky ktere reeruji na SusE (/etc/issue, /etc/motd)
</cite>

A taky:

<cite>
  Nene. Ty body mnou uvedene jsou spojeny logicky AND. Tudiz by jste
> [...]

> ze s toho uz neni nic SuSE LInuxu podobneho. TO se povazuje pak jako
> ne-SuSE Distribuce. Ten puvod v tomto pripade nehraje roli.

Dobre, nechci vas tady porad tahat za slovicka, proto se vas zeptam, jste
mi vy, nebo nekdo jiny, schopen dat _presnou_ definici toho, co je to SuSE
Linux?  Pripadne mi poskytnout 'patricne inteligentni skript', kterym bych
si mohl otestovat svuj system v pripade, ze bych si nekdy nainstaloval SuSE
distribuci a chtel na ni provozovat program, ktery by mel v licencnich
podminkach uvedeno 'pouze na SuSE'.

> [...]
>
> Mam distribuci X, ktera je identifikovana jako SuSE
> Mam program Y ktery neni soucasti Distribuce SuSE
>
> Ja, jako vyrobce SuSE reknu: "Program Y lze jenom pouzit s Distribuci X"
>
> (X => Y)
>
> pokud pro toto nasazeni neni modifikace nejakeho GPL Programu nutna,
> tak se nic nedeje. pokud pro toto nasazeni je, nejaka modifikace GPL
> programu nutna... tak se TAKY NIC nedeje, protoze SuSE nemuze a)
> zakazovat modifikaci GPL programu a b) samotna modifikace nejakych GPL
> programu nezmeni nic na status "SuSE Linux"

Ad b) ano, to jste nemusel opakovat, reagoval jsem na vasi poznamku o tom, ze:
<cite RJ>
  Firma SuSE by naopak mohla bejt MNOHEM restriktivnejsi a zadat, ze je
  JENOM TO SuSE Linux, co pochazi z CDcek vyrobeny SuSE. Tudiz nepripustit
  zadnou instalaci ciziho baliku atd.
</cite>

Tudiz jste v jednom emailu rekl, ze SuSE Linux je jenom to, co pochazi z
CDcek vyrobenych SuSE a v druhe jste rekl, ze modifikace GPL programu
nezmeni nic na statutu "SuSE Linux".  Ja v techto dvou prohlasenich vidim
spor.

> Tak za prve jsou zdrojove texty GPL baliku soucasti SuSE Linuxu.

Nic jineho jsem ani nepredpokladal.

> Pokud nekdo toto vezme (nebo i jiny GPL software) modifikuje a
> nainstaluje ho na SuSE Linuxu, tak se jeste furt jedna o SuSE Linux -
> holt s nejakejma modifikacema.

viz vyse.

> [...]
> zkutecnost. Hraji do toho i jine aspekty, jako napriklad znacka. SuSE
> Linux je chranenou znackou. (Presne jako RedHat)
>
> To se dela proto, aby nemohl prijit zly clovek, zmodifikovat vas
> produkt (a udelat pri tom nejake blbosti) a pak to deklarovat jako vas
> produkt. Proc? Protoze by skodil vasemu jmenu.
>
> "RedHat Linux is a registered Trademark." Pokud by se RedHatu nelibila
> kvalita RedHat 7.0 CZ, mohli by na tom trvat ze se to nesmi jmenovat
> RedHat. Nemohli by na tom trvat, ze se to nesmi kopirovat (kvuli GPL).
>
> Pokuste se tyto dva aspekty (Znacka a Licence) videt v souvislosti.

Ano, vim, co je to ochranna znamka.  Ale se IMO vztahuje jen na balicky
(tedy jen zpusob zabaleni) + programy vytvorene firmou SuSE (YaST), ktere
vytvorila firma SuSE.  Tudiz, pokud zmenim jakykoliv balicek, ktery je
obsazen v puvodni distribuci, tak se uz nejedna o 'SuSE Linux' distribuci,
protoze system obsahuje soucast na kterou se uz ochranna znamka nevztahuje.
Tedy pokud tento cin nepostihujete nejakou klauzuli v licencnim ujednani.
(Licencni ujednani jsem necetl, pokud se mylim, opravte me.)

P.S.: Opet opakuji, ze nejsem pravnik a pouzivam k temto uvaham jenom
      obycejny rozum.

--
Ondrej Sury <ondrej na globe.cz>         Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420235365000   Fax: +420235365009         Planickova 1, 162 00 Praha 6