configurace apache + instalace php4

Jiri Chaloupka dev na b2bexpander.com
Neděle Červenec 1 17:40:07 CEST 2001

Zdravim,
snazim se nakonfigurovat apache a php4 na SuSE7.1, zatim ponekud bez uspechu,
pokud by byl nekdo ochoten blize poradit, byl bych rad (ackoliv je SuSE
zakoupen s podporou, nejak se jim nemohu dovolat, asi ji maji omeyenou jen na
prac dny - bohuzel ...), navic mi pred koupi tvrdili, ze obsahuje php4,
ackoliv jsem zjistil ze tam je jen php3 ...

Takze jsem zkusil pustit comanche, nicmene tam nemohu nalezt server (pri
konfiguraci jsem mu zadal SuSE Linux, pote prohlasil ze konfigurace je OK,
nicmene muj apache tam stale neni videt a jedine co tam je, je link na
prodani noveho apache, a to i po znovuspusteni comance).

Pri kontrole souboru httpd.conf se podpora php4 zda zapnuta, jou zde linky na
libphp4.so a mod_php4, ktere se vsak na disku nikde nenachazeji
(stahl jsem php 4.0.6, jako root jsem spustil ./configure - bez parametru,
podle prubehu redpokladam, ze doslo k aktivaci vsech modulu, nechtel bych
rucne vypisovat vsech tech nekolik desitek voleb, beztak je to testovaci
stroj a na rychlosti mi zde prilis nezalezi, vykonove je na tom docela
dobre), pote make a make install, vse probehlo bez chybove hlasky. Proc tedy
nemohu nalezt nikde moduly pro php4 (vyse zminene libphp4.so a mod_php4)?
Pokud pak pustim script s koncovkou *.php, samoyrejme jej chce prohlizec
ukladat namisto spusteni ...

Dalsi vec je domovsky adresar - v httpd.conf je
Alias /jirka "/home/jirka/html_public"
<Directory /home/*/public_html>
    AllowOverride FileInfo AuthConfig Limit
    Options MultiViews Indexes SymLinksIfOwnerMatch IncludesNoExec
    <Limit GET POST OPTIONS PROPFIND>
        Order allow,deny
        Allow from all
    </Limit>
    <LimitExcept GET POST OPTIONS PROPFIND>
        Order deny,allow
        allow from all
    </LimitExcept>
</Directory>

, v adresari soubor index.php, adresar html_public ma pristup pro vsechny a
prohlizec mi na adresu http://linux.local/jirka/index.php
pise "You don't have permission to access /jirka/index.php on this server."

Nakonec restart apache -
Radili mi tu nasledujici:
apachectl restart - vypise "apachectl - command not found",
k dalsim variantam - podadresar /bin je v ceste /usr/lib/apache/bin, je vsak
prazdny ...

Predem dekuji, Chaloupka

- --

Jiri Chaloupka