configurace apache + instalace php4

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Neděle Červenec 1 17:55:57 CEST 2001

Ahoj,

> (stahl jsem php 4.0.6, jako root jsem spustil ./configure - bez parametru,
> podle prubehu redpokladam, ze doslo k aktivaci vsech modulu, nechtel bych
> rucne vypisovat vsech tech nekolik desitek voleb, beztak je to testovaci
> stroj a na rychlosti mi zde prilis nezalezi, vykonove je na tom docela
> dobre), pote make a make install, vse probehlo bez chybove hlasky. Proc tedy
> nemohu nalezt nikde moduly pro php4 (vyse zminene libphp4.so a mod_php4)?
> Pokud pak pustim script s koncovkou *.php, samoyrejme jej chce prohlizec
> ukladat namisto spusteni ...

Pokud kompilace probehla uspesne, mel by se soubor libphp4.so nachazet v
podadresari libs, v adresarove strukture Vami rozbaleneho php4 baliku.
Nicmene pokud jste dal make install, mel by se libphp4.so i nakopirovat do
prislusneho adresare (default je tusim /usr/lib/apache)

> Dalsi vec je domovsky adresar - v httpd.conf je
> Alias /jirka "/home/jirka/html_public"
> <Directory /home/*/public_html>

To mate naschval jednou public_html a jednou html_public?

V tom pripade je logicke, ze se na dany adresar neaplikuji pravidla, ktera
mate pro dany adresar definovana nize.

> pise "You don't have permission to access /jirka/index.php on this server."

Existuje onen adresar na ktery mate alias?
Mozna pro sichr pridejte (nemate-li) k direktive DirectoryIndex i nazvy
index.php, index.php4, atd.
Pokud soubor index.php existuje, ma takova prava, aby k nemu apache mohl?

> Radili mi tu nasledujici:
> apachectl restart - vypise "apachectl - command not found",
> k dalsim variantam - podadresar /bin je v ceste /usr/lib/apache/bin, je vsak
> prazdny ...

Apache reaguje taky afaik korektne na SIGHUP, takze kdyz udelate neco jako
killall -HUP httpd, mel by se taktez restartovat s novou konfiguraci.

--
JiKos.