Instalace RH7.1 na SCSI disk

Úterý Červenec 3 09:48:06 CEST 2001

On Tue, 3 Jul 2001, Brukner, Ludek wrote:

> vcera jsem si zkusil nainstalovat RH7.1CZ na pocitac (SCSI disk id 0, SCSI
> CDROM id 5, disk na IDE 0, ZIP na IDE 3). Po instalaci jsem chtel mit
> startovaci disk SCSI. Boot je v BIOSu nastaven na poradi SCSI, A, C. Vsechno
> slo v pohode az po instalaci LILA - tam se totiz objevila nabidky, kam lilo
> nainstalovat - bud /dev/hda nebo /dev/sda1. Ani jedna mi nevyhovuje...
>
> Takze otazka - nepochopil jsem neco na HW konfiguraci (poradi disku atd.)
> nebo je to jen omezeni v grafickem instalatoru? (jen pro uplnost, boot ze
> SCSI CDROM jde v pohode)

Problem je v zavadeci LILO - je ho potreba jen dobre nastavit.
Ja mam SCSI disk a IDE disky. V BIOSu je nastaven start ze SCSI. V
/etc/lilo.conf mam:

boot=/dev/sda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=50
linear
message=/boot/message
default=2.2.19
append="ide0=ata66 ide1=ata66"

disk=/dev/sda
  bios=0x80
disk=/dev/hda
  bios=0x81

image=/boot/vmlinuz-2.4.3-12
        label=Upd2.4.3-12
        initrd=/boot/initrd-2.4.3-12.img
        read-only
        root=/dev/sda1

Dulezity je radek s boot= a pak radky okolo disk= (tim se zameni poradi
disku IDE <-> SCSI). Vice viz. maual k LILO (a dalsi subory v tom
adresari):

/usr/share/doc/lilo-21.4.4/README

Po zmene /etc/lilo/conf nezapomente (krome zalohy originalniho souboru) na
to, ze musite spustit znovu lilo (/sbin/lilo).

--
                        Milan Kerslager