Jak na SuSE ( Bylo Re: sifrovany souborovy system )

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Středa Červenec 4 11:12:11 CEST 2001

   From: Radek Vybiral <Radek.Vybiral na vsb.cz>
   Date: Wed, 4 Jul 2001 00:27:03 +0200 (CEST)

Ahoj,

   > Prosel jsem si adresare s referencni dokumentaci, precetl soubor README,
   > ale NIKDE jsem nenasel navod, jak si ty postahovane adresare nejak
   > nainstalovat?! Vsechny navody a manualy hovori od zacatku pouze o
   > instalaci z CD.

odpovědi na všechny Tvé otázky nalezneš v češtině v databázi instalační
podpory společnosti SuSE (http://sdb.suse.cz/). Konkrétně tento dotaz
a i další jsou odpovězeny na
http://sdb.suse.de/cz/sdb/html/lmuelle_suselinux_internet.html

   > Nevim, jaka je velikost adresaru, ale urcite to budou radove stovky
   > megabajtu...

Ano. Řádově jednotky GB.

Napsat na http://sdb.suse.cz/ do políčka vlevo nahoře FTP ;-)

   > A na zaver bych si dovolil male povzdechnuti:
   > Proc nejsou na FTP ISO obrazy, vzdyt se tim resi vsechny problemy.

Pouze některých lidí. Pokud si budu chtít nainstalovat úplně minimální
systém, kolik ISO imagů si mám stáhnout? Kompletní 4.5GB dat? Není lepší po
síti stáhnout jenom to, co se doopravdy nainstaluje? ISO image je
k dispozici pouze u LiveEval verze, kterou zase nemají k dispozici ostatní
distribuce. Mám právo se já nebo kterýkoli jiný uživatel SuSE Linuxu ptát,
proč třeba jiní distributoři nešíří LiveEval verzi, která je na jednom ISO
image *nadupaná* softwarem a je možné ji použít na jakémkoli počítači i bez
zrušení disku? Nemám. Má právo se uživatel jednodisketové distribuce ptát,
proč jsou ostatní distribuce tak velké, že se nevejdou na disketu? Proč se
vůbec třeba Mandrake nešíří ve formě 1400 kusů imagů disket? Je to jejich
suverénní rozhodnutí a nikdo, ani já ani Ty, nemáme právo jejich rozhodnutí
kritizovat.

Já bych chtěl mít doma také k dispozici CD verzi FTP edice SuSE Linuxu, ale
na druhé straně naprosto chápu pohnutky, které distributora vedou k této
politice. Jinak by přibyl další do seznamu Mandrake, Eazel, Linuxcare, VA
Linux apod.

   > V porovnani s tim, jak sve distribuce zverejnuji jine firmy je toto
   > chovani dost "zvlastni".

Ne, je to naprosto legitimní chování suverénního komerčního subjektu.
--
Pavel Janík

I have decided to leave lkml because everybody else is doing it too.
                  -- Matthew Fredrickson in lkml