Kernel panic po kompilacii kernelu

9r na seznam.cz 9r na seznam.cz
Středa Červenec 4 18:03:41 CEST 2001

"Ing. Miroslav Cabarka" wrote:
> Po dlhsom skumani som kdesi na redhat.com nasiel src.rpm na mount. Nejaku
> zrejme novsiu verziu. Skusim sa s tym pohrat. Zatial som len (pre klud duse)
> skusil kompilovat 2.2.14 z distribucie RH 6.2, aby som preveril principialne
> postup. Nakolko vsetko islo bez problemov, postup bol dobry, tak budem dalej
> patrat, ci skutocne nebude problem s mount. Podla vypisov na konzole by to
> mohol byt nespravne namontovany filesystem a teda po skonceni bootu kernelu,
> ked by mal odovzdat riadenie na init, ho nevie najst. Tusim prave vtedy by
> mal premontovat z RO na RW.

kernel primountuje filesystem nekde u konce inicializace, chvilku pred
volanim init. kdyby se mu to nepodarilo, init by nevolal a chcipl by
driv. premountovani ro->rw zajistuje az init nebo neco, co spousti (u rh
je to tusim /etc/rc.d/rc.sysinit). se zdrojaky mountu se hrat nemusite,
kernel prece nemuze vyuzivat mount na primountovani rootfs, kdyz je ten
mount na tom rootfs. nekdo uz tu radil zkontrolavat, jestli jadro
primountovava spravny rootfs. pokud ne, projevuje se to prave tim, ze
jadro rootfs primountuje (bez chyb a chybovych hlasek), ale pak nenajde
init, protoze na tom primountovanem filesystemu mate napr. home. to,
ktery filesystem (napr. /dev/hda1) jadro mountuje, reknete konkretnimu
jadru prikazem rdev. nebo pri bootu zadejte option "root=....".

--
NOTE FOR WINDOWS (TM) USERS: IN NO EVENT UNLESS REQUIRED BY APPLICABLE
LAW WILL I BE LIABLE TO YOU FOR ANY SOFTWARE OR HARDWARE DAMAGE, SYSTEM