EXT2_fs error

9r na seznam.cz 9r na seznam.cz
Sobota Červenec 7 18:38:58 CEST 2001

Pavel Smreka wrote:

> Rad bych poprosil o pomoc:
>
> Faze 0
> behem bezne prace v RH7.0 + X-Window (editace textuv xfte) se mi neco
> stalo se souborovym
> systemem - najednou nic neslo ulozit, zadne soubory ani adresare nebyly
> k nalezeni, podivne hlasky, samozrejme neslo se normalne odhlasit
> (prislusne
> skripty taky nebyly nalezeny).

tipoval bych to na hw problem.

> Faze 1
> resetoval jsem pocitac.
> pri zavadeni se objevila na konci hlaska:
>
> EXT2_fs error (device ide0(3,4)): ext2_check_descriptors: Block bitmap
> for group 25 not in group (block 1867778) !
> EXT2_fs: group descriptors corrupted ! Invalid session number or type of
> track
> Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:04
>
> a pochopitelne na tom to chcipnulo uplne.

asi mate na disku poradny bordel...

> Faze 2
> zavedl jsem z CD-cka RH7 system jako RESCUE,
> posleze jsem se pokousel pomoci e2fsck obnovit MBR,

e2fsck mbr neobnovuje. vubec se o nej nestara. spravne pouziti melo byt
e2fsck $DEVICE_WITH_FILESYSTEM, napr. e2fsck /dev/hda1.

> ale bezvysledne (tim to asi neni)
> fdisk vidi spravne vsechny moje oddily (mam je poznamanane ze drivejska)

prave tohle je zapsane v mbr .

> ale mount nefunguje - nejde to pripojit.

nejde to pripojit, protoze na filesystemu jsou dost podstatne chyby.
zkuste je opravit pomoci e2fsck (viz vyse).

> Rad bych si z havarovaneho systemu zachoval par souboru z HD.
> Nevedel by nekdo, jak informace zpristupnit ?

pokud nepomuze e2fsck, zkuste ext2ed. predem vsak upozornuju, ze z
takove zachrany dat muze byt rozsahla adventura pro dlouhe nocni vecery.

> Na disku mi zije maly oddil s MS-DOSEM, ktery jde pres LILO normalne
> nabootovat.

v kazdem pripade nejprve doporucuju pustit na disk nejaky diagnosticky
program (nejlepe od vyrobce, obvykle je to k sehnani na jeho webu),
problem mohl byt zpusoben "odumrenim" nekterych sektoru. nebo napr.
chybou pameti, sumem na sbernici apod (teda pokud opravdu slo o chybu
hw).

--
grunge na matfyz.cz (pronounced [grunge])

NOTE FOR WINDOWS (TM) USERS: IN NO EVENT UNLESS REQUIRED BY APPLICABLE
LAW WILL I BE LIABLE TO YOU FOR ANY SOFTWARE OR HARDWARE DAMAGE, SYSTEM
MALFUNCTION OR DATA LOSS ARISING OUT WHILE YOU ARE READING THIS NOTE.