chyba v jadre 2.2.19?

Neděle Červenec 8 13:45:06 CEST 2001

On Sat, 7 Jul 2001 9r na seznam.cz wrote:

> ja jsem jednou resil problem (rh 7.1, 2.4), kdy pri su root->user nebo
> naopak (nevzpominam si presne, projevovalo se to jen v jednom
> smeru)dochazelo na konzoli k totalnimu zatuhnuti stty volaneho s
> /etc/bashrc v nasledujici silene konstrukci:

Totalni vytuhnuti? V jakem smyslu? Ze se ten proces zavesil a nesel nijak
zabit? (Vzpominam si, ze na podobny problem jsem narazil uz v 6.2: stty se
-- jestli se dobre vzpominam -- zaseklo, kdyz delal startx uzivatel, ktery
mel v .bashrc natvrdo nastavovane $PS1 pred tim, nez vkladal /etc/bashrc;
ale tam to stty slo normalne zabit.)

> (mohl by me nekdo vysvetlit, proc nestaci [ "x`tput kbs`" != "x" ]?
> druhe testovani pres wc fakt nechapu, [...]

Po dlouhem premysleni mne napadlo, ze rozdil by mohl byt v (krajne
nepravdepodobnem) pripade, ze vystup tput kbs bude zacinat znakem '\0'.
Ovsem pokud by to nastalo (resp. pokud by se '\0' vyskytoval kdekoli ve
vystupu), pak by stejne nefungoval prikaz stty erase `tput kbs`. Tak
nevim...

> ale zpet k problemu: k vytuhnuti dochazelo jen na konzoli, kdyz jsem to
> tam zkusil stracovat, tak to kupodivu proslo bez problemu.
> deterministicnost teto situace mela k linuxu opravdu hodne daleko,

strace neni absolutne neinvazivni diagnosticka metoda. V tomto pripade
mohlo hrat vyznamnou roli, ze uziti strace vlozi do kazdeho syscallu
nezanedbatelne prodlevy.