Re: X-ka odmítají mody

Pondělí Červenec 9 13:11:00 CEST 2001

On Sun, 8 Jul 2001, Jiří Mlíka wrote:

> [...] Pokud se jedná o nějakou prkotinu, možná bych to opravil, ale
> nechce se mi kompilovat taková monstra jako jsou X-ka. Nemyslím si, že
> bych se vyznal ve zdrojácích tak velikého softwarového balíku.

No jo, jenze je tady jeden problem. Ta hlaska je z binary-only driveru od
NVIDIA. Priste se takovym detailem (jako ze tam mate nastrkane cizi
komponenty) pochlubte, nez neco zacnete pomlouvat.

A kdyz se na ten jejich soubor divam, tak tam maji PRESNE tu chybu, kterou
jsem predpokladal. Jsou pruhledni jak americky film. :)

>      Tak to mě zajímá. Mohu Vás drze požádat o další informace?

Provedeme ``strings -t d nvidia_drv.o | grep 'Mode.*has' '',
Predpokladejme, ze byl nalezen text ``Mode "%s" has %; discarding mode''
na pozici 207232. Pochopitelne si soubor nejdrive peclive odzalohujeme.
Nyni chceme za osirele procento pridat znak "s". Protoze obecne neni moc
dobry napad zkouset retezec prodluzovat, obetujeme treba ten strednik.
Pouzijeme nejaky hexeditor, nebo si pomuzeme malym programem, napr.
v Perlu (15 by mela byt pozice stredniku v upravovanem retezci):

  sysopen(SOUBOR, "nvidia_drv.o", 2);
  sysseek(SOUBOR, 207232 + 15, 0);
  syswrite(SOUBOR, "s", 1);
  close(SOUBOR);

Nakonec zkontrolujeme, zda bylo dosazeno pozadovaneho efektu (hlaska se
zmenila na ``Mode "%s" has %s discarding mode''). Pokud ano, pak to
vyzkousime a podivame se, jestli to vypsalo nejake smysluplne chybove
hlaseni. Pokud ne, pak zpet na stromy. :)

A pak muzete do NVIDIA poslat dekovny dopis.