Problem s bindem, dlouhy login, ( DLOUHE )

Pondělí Červenec 16 10:57:49 CEST 2001

On Tue, 10 Jul 2001, Pavel West wrote:

> Obcas se mi stavalo ze strasne dlouho trvalo prihlaseni uzivatele (
> overeni hesla). V procesesch se zacaly hromadit ipop3d a uziatelsti
> mailovi klienti zacali upadavat na timeouty a server se postupne
> dostal do stavu kdy se prakticky nebylo mozne prihlasit ani na
> konzolu. Po delsim laborovani jsem zjistil ze pokud vypnu named (
> bind) a ukoncim vsechny otevrene spojeni, ktere zrovna overuji hesla (
> ipop3d) tak se system vrati do normalniho stavu a vsechno funguje
> normalne, pokud named spustim znova tak se situace opakuje.

Nejpravdepodobnejsi vysvetleni se zda byt to, ze se jedna o problem s DNS,
ktery ale neni zpusoben samotnym BINDem. Jenze tim, ze ho zabijete, tak
zpusobite, ze dotazy na DNS velice rychle selzou, zatimco kdyz BIND bezi,
tak musi cekat na timeout, ktery nekdy nastane az po velice dlouhe dobe.

Jedine, co ve vyse uvedenem vysvetleni nesedi, je, ze "se prakticky nebylo
mozne prihlasit ani na konzolu," protoze prihlasovani z konzole by nemelo
s DNS nic provadet (i kdyz v pripade dostatecne "kreativni" konfigurace se
to stat muze). Jedine snad, ze by treba kvuli hromadeni ipop3d dosla volna
pamet nebo misto v tabulce procesu (uz jsem zazil vicero typickych W*
programu, ktere jako POP3 klienti v pripade nejakych problemu otevrely
dalsi spojeni a to stare nechaly take otevrene, takze behem par minut
jeden uzivatel spustil treba dvacet demonu).

Nejlepsi je, kdyz uz takova situace nastane, aspon experimentalne
proverit, proc a kde se ty cinnosti zasekavaji. Od toho mame nastroje jako
top, ps, strace apod.

P.S. Ceska (a nejen ceska) typografie umistuje mezery zasadne vne zavorek
(vyjma situace, kdy bezprostredne za zavorkou nasleduje interpunkni
znamenko) a nikdy dovnitr.