OT: Chovani v diskuznich skupinach (Was re: Mail server jeste jednou)

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Pondělí Červenec 16 22:41:16 CEST 2001

Dobry den vospolok,

je zname, ze tieto debaty k nicomu nevedu ale tiez som sa uz neudrzal....

> Na toto jsem upozornoval uz nekolikrat: Staci dat zacatecnikovi (nebo
> komukoli) do ruky deset tlustych knih, ktere musi nastudovat driv, nez
> si muze dovolit se vubec na neco zeptat, a bude po problemu - zadny
> zacatecnik se totiz uz ptat nebude a bude odrazen rovnou. Na muj vkus
> je to ale prilis arogantni pristup.

No skuste sa zamysliet nad tymto odstavcom. Mate auto? Zodvihnite kapotu
a vyberte piesty. A potom ich tam vratte ako maju byt. Aha, nejde bez toho
aby som si precital ako na to? Tak jednoduchsie - upecte kolac. Aha, ze
na to treba kucharske kniha? Ale naco - staci kilo muky, vajce, voda, maslo,
pomiesat a upiect.
Je teda arogancia od niekoho ziadat aby si nastudoval zaklady? Vsetci sme tu
prihlaseny dobrovolne a nik za radu nic nedostane. Okrem slova "dakujem"
teda...
A cela konferencia je zalozena na principe "ja inym - iny mne". Nie je to
platena
"hotline" kde su povinny vyriestit problem.
No a poviem to polopatisticky - pokial je z mailu jasne ze dotycny sa uz o
nieco
pokusal a potrebuje "nakopnut" spravnym smerom dostane spravnu radu.
Ked sa ale opyta obvyklu otazku "Mam winmodem a neviem co s nim" dostane
odpoved ako 50 inych ktory sa pytali pred nim. A preco? Lebo v archive
ma jasnu a konkretnu odpoved. Len zasa ide o peniaze - komunizmus
nas naucil, ze hodnotu ma len to, co sa da chytyt. A ze niekto nieco vie
to je jeho problem ale jeho vedomosti musi rozdat okoliu z dobrej duse.
Je to pikantne ale zoberte si takeho doktora - chirurga ktoremu opravuju
auto chlapci s ucnovkou. To co on zarobi za hodinu zinkasuju za robotu
za polhodinu, alebo aj menej? A on chodil na vysoku skolu mozno
o 7 rokov dlhsie ako ucen, ktory zaraba sam. Paradox, co?

> Tvrdim, ze je to prave tim nestastnym pristupem k lidem, k archivu
> a podobne. Je to treba myslene dobre, ale efekt chybi a musi se
> hledat jine cesty. A jelikoz byli, jsou a budou stale novi zacatecnici,
> neni jine cesty, nez zacit hledat chybu u sebe.

No ked som zacinal tiez som vela veci nevedel (a neviem dodnes). Ale
postupnou "vychovou" som pochopil ze cesta manual->archiv (alebo
opacne) -> konferencia je ta spravna. Ked mam problem zo sietov
skusim najprv NET-2-HOWTO a ak nevyeriesim aspon budem
vediet lepsie popisat co vlastne nechodi. Ona otazka typu
"nejde mi siet-pomozte" je zaujimava ale niesu tu vsevedi....
Na vyriesenie problemu je potrebne jeho dokonale popisanie.
Tuto konferenciu cita velke mnozstvo ludi, ktory maju velmi malo
casu, ale ochota poradit je vysoka (no mozno aj ja sa k nim zaradim).
A predstavte si, ze denne pride 100 mailov (bezna vec). No a na 15
z nich svieti subjekt "Pomoc!!!!", na troch "Neviem co s tym"
a na dalsich 20 "Kupil som winmodem, pomozte". Ked
sa tu zdrzite zistite ze je to tak. A potom je jasne, ze v archive sa
zle hlada a ludia su podrazdeny voci otazkam na ktore dotycny
dostane odpoved po zadani "man prikaz". Ked sa nedostanem
par dni k poste caka ma vyse 500 mailov z konferencie. Skuse
to pretriedit.... Ono daju sa zmazat ale co ked tam "stretnem"
nieco uzitocne co sa hodi aj mne?

Ale podme radsej riesit nieco rozumnejsie  a podstatnejsie.

Vlado
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskoho 19, Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: +421/849/5526153, fax: +421/849/5621454