stabilita linuxu

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Pondělí Červenec 16 14:56:13 CEST 2001

Petr Vanek wrote:

> dobry den, no flame please, pokud ano tak ne do konference.
> jak to tak sleduji, zda se mi, ze posledni dobou se zde nejak casto resi
> nestabilita linuxu - tu za to muze jadro, ne-priliz vyvedene, tu patch od
> distributora, sem tam (dokonce!) program v user room, ktery umi jadro
> polozit na lopatky, obcas je na vine hardware treti kategorie v
> ceskych shopech pro koncove odberatele...
> muze to prosim nekdo zodpovedne potvrdit ci vyvratit?
> je frekvence techto zprav v posledni dobe vyssi, nebo se mi to jenom zda?

IMHO je to mj. z toho duvodu, ze v konferenci pribylo spousta uzivatelu,
kteri si kompiluji vlastni jadra, pripadne trosku experimentuji.
Pouzijete-li jadro od distributora, z 99,9% by stabilita mela byt
bezchybna (az na nejaky exoticky hw.).
  Bohuzel vetsina uzivatelu (s kterymi jsem mluvil) si mysli,
ze originalni jadro v (libovolne) distribuci je cosi "podradneho" a ze
pouze kompilaci vlastniho jadra dosahnou vysokych vykonu
a uzasne stability. (opak byva pravdou)
  Samozrejme vyjimkou je nasazeni linuxu
na specifickem hw se specifickymi pozadavky na nektere parametry,
ale to uz se neobejde bez velmi rozsahlych znalosti jak samotneho
jadra tak i celeho systemu.

Roman DAVID