stabilita linuxu

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Úterý Červenec 17 13:17:16 CEST 2001

On Mon, 16 Jul 2001, Roman DAVID wrote:

> IMHO je to mj. z toho duvodu, ze v konferenci pribylo spousta uzivatelu,
> kteri si kompiluji vlastni jadra, pripadne trosku experimentuji.
> Pouzijete-li jadro od distributora, z 99,9% by stabilita mela byt
> bezchybna (az na nejaky exoticky hw.).
>   Bohuzel vetsina uzivatelu (s kterymi jsem mluvil) si mysli,
> ze originalni jadro v (libovolne) distribuci je cosi "podradneho" a ze
> pouze kompilaci vlastniho jadra dosahnou vysokych vykonu
> a uzasne stability. (opak byva pravdou)

Tak s tim se setkavam taky velmi casto. Uz na to tady upozornoval Milan,
ze tu mnozi dotazy od lidi, co jejich prvni "seznameni" s Linuxem spociva
v tom, ze si prekompiluji jadro. (I kdyz vzpominam na svoje zacatky, kdyz
jsem chtel prekompilovat neco vetsiho, taky jsem taky pouzil jadro :))

Ja pouzivam jadra z distribuci, velmi vitam moznost zavedeni vicemene
jakehokoliv modulu.
Merenim vykonu jsem se nikdy nezabyval, odhaduji stejne ze 90% zdrzeni
maji na svedomi jine programy nez primo jadro tim, ze neni zkompilovano
bez podpory x druhu modulu.

R.V.