Podivne chovani Soft. RAIDU

David Lukaštík david.lukastik na svkuh.cz
Pondělí Červenec 16 14:44:45 CEST 2001

Zdravim,

mam dotaz ohledne fungovani Soft. RAIDu pod Linuxem.

Mam na serveru 2 disky ktere jsou nakonfigurovane na mirroring.
V patek se mi stalo, ze pri vytahovani jednoho disku, jez tam byl navic se
povytahl kablik i z jednoho disku zapojeneho do onoho RAIDU.

Tak jsem zjistil, ze Linux, pokud je nakonfigurovany na mirror, ty disky
vlastne nemiroruje. -- Cast dat byla na jednom disku na prvnim disku byla
data stare 14 dni, cast na druhem tam byly ty novejsi.

Bohuzel jsem si povytazeneho kabelu nevsiml a zapl server. Pak jsem si vsiml,
ze tam chybi nejake data. Teprve dnes jsem nasel ten uvolneny kablik.

Bohuzel za tu dobu se data na RAIDu rozsynchronizovala.
Chybejici data jsem obnovil ze zalohy.

Nevite nekdo, jakym zpusobem opravit ten RAID? -- Pise to, ze data nejsou
konzistentni.

Netusite nekdo, proc to nedela mirroring? -- Predpokladal jsem, ze data se
miroruji na discich minimalne v dobe vypnuti pocitace. (Ten HDD jsem
vytahoval pri vypnutem pocitaci).

Diky za odpovedi.

S pozdravem

David Lukastik