stabilita linuxu (delsi)

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Pondělí Červenec 16 13:54:55 CEST 2001

On Fri, Jul 13, 2001 at 09:37:17PM +0000, Petr Vanek wrote:
> jak to tak sleduji, zda se mi, ze posledni dobou se zde nejak casto resi
> nestabilita linuxu

> muze to prosim nekdo zodpovedne potvrdit ci vyvratit?

Obavam se, ze zodpovedne to opravdu nikdo nemuze ;-)

> je frekvence techto zprav v posledni dobe vyssi, nebo se mi to jenom zda?

Myslim, ze frekvence je o neco vyssi, nicmene rekl bych, ze se da z
velke casti vysvetlit celkovym vetsim rozsirenim linuxu a jeho
nasazovanim v cim dal vice extremnejsich podminkach a na ruznorodejsim
(a treba i vadnejsim) hardware.

Cim dal tim vice se o linuxu mluvi, vice se resi a vice se pouziva. To
prinasi samozrejme i vetsi mnozstvi bugreportu.

Kazdopadne parkrat jsem uz o "zahadnych" problemech s jadry 2.4.x
slysel, ovsem vzdy to bylo az prilis "zahadne", neurcite (malo
zdokumentovane) a vyjimecne, aby se z toho dalo neco usuzovat.
Rozhodne jadra 2.4.x nejsou perfektni, je v nich jeste spousta chyb (a
urcite se behem pristich X mesicu objevi i par zasadnich), nicmene
porad IMHO neni duvod k panice a neduvere k temto jadrum. Jadra 2.2.x
maji take sve problemy a myslim, ze co se tyce stability jsou jiz
posledni 2.4 jadra srovnatelna s 2.2 radou.

Dalsi faktor muze byt ten, ze snad vyjma Slackware Linuxu, vsichni
velci distributori dodavaji vice ci mene (spise hodne vice)
opatchovana jadra, takze napr. 2.4.3-12 z Red Hat 7.1 Linux muze mit k
oficialnimu 2.4.3 i docela dost daleko (ja jsem s temi Red Hatimi
jadry vcelku dost spokojen).

(od patku nam zacal havarovat underground.cz s 2.4.3, zatim
se snazime vypatrat, zda se jedna o HW ci kernel problemy ... pro
variantu hardware mluvi fakt, ze predtim 2 mesice bezel bez jedinneho
problemu a behem vikendu se slozil 2x - pro variantu software mluvi
fakt, ze hardware je docela solidni a znackovy, a server neni nijak moc
vytizeny ... v logu samozrejme ani tuk, stroj nereagoval na nic, ani
na tlacitka RESET/POWER, bylo nutno jej vytahnout ze site)

Preji hezky den

--
   Martin Mačok
  underground.cz