stabilita linuxu

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Úterý Červenec 17 14:01:38 CEST 2001

> IMHO je to mj. z toho duvodu, ze v konferenci pribylo spousta uzivatelu,
> kteri si kompiluji vlastni jadra, pripadne trosku experimentuji.

Nekdy to jinak nejde.

> Pouzijete-li jadro od distributora, z 99,9% by stabilita mela byt
> bezchybna (az na nejaky exoticky hw.).

Ty procenta bych teda videl kapanek jinak.

>   Bohuzel vetsina uzivatelu (s kterymi jsem mluvil) si mysli,
> ze originalni jadro v (libovolne) distribuci je cosi "podradneho" a ze
> pouze kompilaci vlastniho jadra dosahnou vysokych vykonu
> a uzasne stability. (opak byva pravdou)

Nekdy je to nezbytne ke zprovozneni hw (celkem nijak exotickeho).

>   Samozrejme vyjimkou je nasazeni linuxu
> na specifickem hw se specifickymi pozadavky na nektere parametry,
> ale to uz se neobejde bez velmi rozsahlych znalosti jak samotneho
> jadra tak i celeho systemu.

Nekdu jde o zcela bezne veci.

Priklad :
 - scanner HP Scanjet 4p pripojeny na "SCSI radic" SYM53C416. Je to
mala ISA PnP karta, ovladac na ni je soucasti kernelu uz pekne
dlouho.

Kdyz pouziju jadro z distribuce, bude prelozeno s podporou PnP. To
ale znamena, ze si vsechny PnP zarizeni obsuhuje samo. Bohuzel tuto
kartu nerozpozna jako radic - podle jadra je UNKNOWN a i kdyz jsem se
snazil sebevic, nepovedlo se mi to.

Reseni : prelozit jadro bez pospory PnP + pouzit balicek isapnp
(prakticky stejne jako v 2.2. kernelech)

Takze IMHO je nejlepsi kompromis - pouzit vychytanejsi jadro z
distribuce (zde konkretne RH), ale misto binarek vzit balicek
kernel-source-* a prelozit si ho sam.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s